בדרך לבית הלבן? כמה אפליקציות "טראמפיות" בולטות

אפליקציה שמעליבה את המשתמש, אפליקציית היכרויות המתחייבת לסייע במציאת שידוך בקנדה במקרה שדונלד טראמפ ייבחר, ומשחק שבו ציפור מטילה הפרשות על המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב

העלבות מדונלד טראמפ ב TrumpYourself / צילומי מסך
העלבות מדונלד טראמפ ב TrumpYourself / צילומי מסך

ממשחק שמדמה אותו לגוש צואה ועד אפליקציה רשמית של המפלגה הדמוקרטית שמבקשת למצב את דונלד טראמפ כמעליב חשוך סדרתי - המועמד השנוי ביותר במחלוקת והצבעוני ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקאית משתלט על הסמארטפונים, ולא לוקח שבויים.

נדמה שאין דבר שלא נאמר על טראמפ - וחשוב מזה, נדמה שאין דבר שטראמפ עצמו לא אמר: על שחורים, על גאים, על מוסלמים, על דמוקרטים, על רפובליקנים, על הוליווד ועל בנותיו שלו.

באופן לא מפתיע, עמק הסיליקון הליברלי לא מתייצב לצדו של טראמפ, שמבקש לזכות באהדת הציבור האמריקאי בעיקר דרך השכבות החלשות והמדוכאות יותר בציבור, הרחק ממרכזי הערים הגדולות. מה שכן, טראמפ מעורר הרבה יצירתיות בקרב יוצרי האפליקציות בעמק ומחוצה לו. בדרך לטראמפומאניה המצפה לנו בנובמבר הקרוב, הנה כמה מהאפליקציות הטראמפיות הבולטות של השבועות האחרונים.

מייפל דייטינג - אפליקציית "מייפל מאטץ'" הקנדית היא אפליקציית היכרויות שמבקשת "לעשות קופה" על טרנד גדל והולך של אמריקאים שבוחנים אפשרות לעזוב את ארצם במקרה שטראמפ ייבחר. אחד מכל ארבעה אמריקאים, על פי סקר שנערך לאחרונה, שוקל לעזוב את ארה"ב כדי לא לחיות תחת שלטונו של המיליארדר המצועצע. האפליקציה, שכבר צברה מעל 10,000 מתעניינים, מתחייבת לסייע לאמריקאים בורחים למצוא פרטנר/ית קנדי/ת משובח/ת כדי להתנחם בזרועותיהם מחוץ לגבולות המדינה.

הקנדים, מתברר, מתלהבים לא פחות מהאפשרות של לקבל את פני האמריקאים מלאי האנרגיה - ולחזור איתם (אולי) לארה"ב בעוד כמה שנים, כשטראמפ יפנה את הכיסא. האפליקציה לא מסתירה את השיוך שלה ומתגאה בסיסמה "Make dating great again" - להפוך את הדייטינג למשהו מעולה שוב, בתרגום חופשי - משחק מילים על סיסמתו הידועה של טראמפ - Make America great again.

טראמפ את עצמך - המפלגה הדמוקרטית לא נשארה מחוץ למשחק והוציאה אפליקציה רשמית משלה שמאפשרת למשתמשים להעלות תמונה שלהם ולתת לרובוט טראמפי להעליב אותם באופן אוטומטי על גבי התמונות.

"העלו תמונה של עצמכם ותנו לטראמפ להגיד לכם מה הוא חושב על אנשים כמוכם" מפציר האתר TrumpYourself.org שצבר פופולריות רבה בקרב גולשים שמבקשים להזכיר לחבריהם ברשתות החברתיות כמה קיצוני טראמפ בעמדותיו כלפי מי שנראים או מתנהגים שונה ממנו.

 

צואת טראמפ - יש מי שלוקחים את המשחק הזה גם צעד אחד רחוק יותר. המשחק "צואת טראמפ", Trump Dump, מדמה את המועמד הרפובליקני לנשיאות כגוש צואה חום עם הבלורית ההו-כה-מוכרת. המשתמשים מגלמים ציפור שתפקידה להטיל את, ובכן, הפרשותיה על המועמד הרפובליקני ולשבור בדרך את חומת הלבנים - אותה חומה שטראמפ מבקש לבנות בין ארה"ב למקסיקו. המשחק המעליב זכה לאלפי דירוגים וליותר ממיליון הורדות, וגם למשחקי המשך נרחבים ברחבי הרשת. באופן מוזר ואף שנוי במחלוקת - חברת אפל לא חסמה את הגישה להמשחק עד עתה - מה שמעורר הרבה זעם בקרב תומכי טראמפ.

על פי ההיענות הרחבה ברשתות החברתיות, אפשר להניח שזו רק ההתחלה ועוד הרבה אפליקציות צבעוניות, מקוריות וגם פוגעניות צפויות לנחות עלינו במאה הימים הקרובים עד לבחירות.