סופי: טבע השלימה את רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן

אלרגן קיבלה סכום של 33.43 מיליארד דולר במזומן וכ-100 מיליון ממניות טבע ■ "תזרים המזומנים החזק של החברה המאוחדת יאפשר הפחתה מהירה של החוב הפיננסי שלנו" אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע

מפעל טבע / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע / צילום: תמר מצפי

ענקית התרופות טבע   הודיעה היום (ג') כי היא השלימה את רכישת עסקי הגנריקה של אלרגן, "אקטביס ג'נריקס". זאת, בתמורה לסכום של 33.43 מיליארד דולר במזומן וכ-100 מיליון מניות של טבע.

"הרכישה של אקטביס ג'נריקס מתרחשת בתקופה שבה טבע חזקה מתמיד, בעסקי הגנריקה ותרופות המקור כאחד", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע. "באמצעות רכישת אקטביס ג'נריקס אנו בונים טבע חדשה עם בסיס איתן, פרופיל פיננסי משודרג, ומקורות הכנסות ורווח מגוונים יותר. אלו מגובים במנועי פיתוח של מוצרים הן בתחום הגנרי והן בתחום תרופות המקור. תשתית זו תניב צמיחה רב-שנתית בשורה העליונה והתחתונה ותזרים מזומנים משמעותי".

"תזרים המזומנים החזק של החברה המאוחדת יאפשר הפחתה מהירה של החוב הפיננסי שלנו ויצירת משאבים שיאפשרו לנו לחזק את צבר ופורטפוליו המוצרים הייחודיים ולשפר את התשואה לבעלי המניות", הוסיף.

לאחר הרכישה, בידי טבע כ-338 מוצרים הממתינים לאישור ה-FDA, כולל כ-115 מוצרים שבהם יש לחברה הזדמנות להגשה ראשונה.

לפני מספר ימים, נזכיר, קיבלה טבע את האישור לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן מרשות ההגבלים האמריקאית. טבע החלה במהלך הסגירה של העסקה כבר לפני כשבועיים, כשהשלימה את מימון התהליך במהלך שנחשף ב"גלובס".

החברה גייסה בשווקים האמריקאי, האירופי והשוויצרי כ-20 מיליארד דולר לאחר שמוקדם יותר גייסה 7 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות ו-5 מיליארד דולר באמצעות מימון בנקאי.