מגמה מעורבת בסיום המסחר בבורסות אירופה

הין ממשיך להתחזק מול הדולר בצל האכזבה מחבילת התמריצים הפיסקליים שאישרה אתמול ממשלת יפן ■ סקטור הבנקאות באירופה ממשיך לעורר דאגה ■ החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת לאחר שהמסחר נפתח היום (ד') בעליות שערים קלות. זאת, בעוד שהמסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת בנטייה לירידות, והמסחר בניו יורק התנהל אמש במגמה שלילית. יציבות נרשמה בתחילת המסחר בוול סטריט והמשקיעים מתמקדים כעת בנתונים החשובים שאמורים להתפרסם בימים הקרובים.

 

סקטור הבנקאות באירופה שוב מלבה את חשש המשקיעים. אומנם מרבית הבנקים בגוש האירו צלחו את מבחני הלחץ שערכו הרשויות לפני מספר ימים, אך המשקיעים עודם מתמקדים בבנק האיטלקי הוותיק Monte dei Paschi, שכשל במבחני הלחץ בשל השיעור הגבוה של הנכסים ה"רעילים" שהוא מחזיק.

המשקיעים, כאמור, מתמקדים בנתונים הכלכליים החשובים, כאשר מחר צפוי הבנק המרכזי הבריטי להפחית את הריבית. זאת, ככל הנראה בצל ההתכווצות בפעילות הכלכלית מאז ה"ברקזיט", החלטתה של בריטניה להתנתק מהאיחוד האירופי. ביום שישי יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה, כאשר לפי הערכות נתונים חזקים עלולים להגדיל את הסיכוי להעלאת ריבית בספטמבר.


HSBC , בנק ההלוואות הגדול, דיווח על רווח לפני מס של 3.61 מיליארד דולר ברבעון השני, ירידה חדה לעומת 6.11 מיליארד דולר ברבעון הראשון. עם זאת, הבנק הודיע על תוכנית רכישה עצמית של מניות בשווי של כ-2.5 מיליארד דולר, מה שגרם למנייתו להיסחר בעליות.

הין היפני ממשיך להתחזק מול הדולר על רקע ההחלטות הכלכליות ביפן, ומכביד על היצואניות הגדולות שנסחרות היום תחת לחץ. נציין את סוני, טויוטה והונדה.

מדד הניקיי היפני השיל מערכו כמעט 2%, וזאת בצל האכזבה מחבילת התמריצים הפיסקליים אותה אישרה אתמול הממשלה. הממשלה אישרה חבילת תמריצים בהיקף של 13.5 טריליון ין (כ-130 מיליארד דולר) בעוד המשקיעים ציפו לצעדים גדולים יותר שיאפשרו גם לבנק המרכזי לנקוט במדיניות מרחיבה אגרסיבית יותר. הממשלה צופה כי חבילת התמריצים תגדיל את שיעור הצמיחה של יפן ב-1.4% בטווח הקרוב.