2 חברות היי-טק ישראליות גייסו היום 39 מיליון דולר

Formlabs, שמפתחת מערכות להדפסה בתלת ממד, גייסה 35 מיליון דולר וחברת מחשוב הענן Cloudyn גייסה 4 מיליון דולר ■ בדיקת "גלובס": בחודש יולי לבדו גויסו 308 מיליון דולר, ומתחילת אוגוסט - 129 מיליון ד'

שרון וגנר / צילום: קובי קנטור
שרון וגנר / צילום: קובי קנטור

חברות הטק הישראליות ממשיכות לגייס, ואיך לא: הר ההון שפנוי להשקעה לא קטן, והמוח הישראלי לא יוצא להפסקה. המגייסות התורניות היומיות הן חברת הדפסה בתלת ממד וחברת מחשוב ענן - כנראה ה-Buzz Word השני בעוצמתו אחרי אבטחת סייבר.

Formlabs, שפיתחה מערכות להדפסה בתלת ממד, גייסה 35 מיליון דולר והשלימה מהקמתה גיוס של 55 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן Foundry Group ולקחו בו חלק המשקיעים הקיימים ביניהם קרן ההון סיכון הישראלית פיטנגו.

Formlabs מפתחת מערכות להדפסה בתלת ממד עבור מהנדסים, מעצבים ואומנים. מוצר הדגל של החברה, מדפסת תלת ממד שנקראת Form 2, עושה שימוש בסטריאוליתוגרפיה - הטכנולוגיה הוותיקה ביותר בשוק ההדפסה בתלת ממד שמבוססת על מיצוק נוזלים באמצעות קרן לייזר - וזאת על מנת ליצור עצמים פיזיים ברזולוציה גבוהה.

Formlabs הוקמה בשנת 2011 על ידי נתן לינדר, מקס לובובסקי ודייוויד קרנור, מעצבים ומהנדסים ב-MIT Media Lab, ובוגרי תוכנית Zell ליזמות של המרכז הבינתחומי בהרצליה. מן הראוי לציין שהחברה לא התאגדה כישראלית ולא מעסיקה עובדים בארץ.

במקביל להודעת הגיוס, הודיעה Formlabs על שותפות אסטרטגית עם יצרנית התוכנה אוטודסק. החברה טוענת בהודעתה כי בשלוש השנים האחרונות הכנסותיה גדלות פי 2 מדי שנה, והיא מספקת ללקוחותיה מעל 1,000 מדפסות מדי חודש.

המגייסת השנייה היא Cloudyn, חברת מחשוב ענן, שגייסה 4 מיליון דולר והשלימה מהקמתה גיוס של 20 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הוא רק מחברת אינפוסיס ההודית. "Cloudyn מנהלת ומייעלת תשתיות ענן היברידיות ומרובות ספקים, על מנת לסייע לארגונים לממש את הפוטנציאל המלא של פריסות הענן שלהם. פתרון ה-SaaS שלה מספק ניראות (visibility) על צריכה, עלויות וביצועים של תשתיות ענן בארגונים, כמו גם המלצות ייעול חכמות ועקרונות משילות בענן (cloud governance)", נכתב בהודעתה.

לדבריה, היא משלשת את הכנסותיה זה שלוש שנים רצופות תוך הכפלת מצבת עובדיה. החברה מתכננת להרחיב את צוות הפיתוח בישראל, ולגייס כ-12-16 עובדים נוספים בתחומי הפיתוח, המכירות והשיווק בחודשים הקרובים, למשרדיה שבראש העין.