חוזה משמעותי לחברה שמפתחת טיפול לסרטן

חברת אדיסט שנלחמת בגידולים סרטניים תקבל מקדמה של 25 מיליון דולר והיקף החוזה יכול להגיע בעתיד למאות מיליוני דולרים

חברת אדיסט ביו הישראלית-אמריקנית חתמה על חוזה גדול בתחום הסרטן וקיבלה מקדמה בהיקף של 25 מיליון דולר. אדיסט מיזגה לתוכה לפני מספר חודשים את חברת AIT) Applied Immune Technologies) הישראלית.

אדיסט חתמה על חוזה עם חברת ריג'נרון האמריקנית. בנוסף למקדמה תממן ריג'נרון את תכנית המחקר של אדיסט במשך חמש שנים ותהיה זכאית לקבל חלק מתוצרי המחקר המשותף. עוד נקבע כי כל אחת מהחברות תקבל תמלוגים עבור המוצרים שתשווק השנייה. ריג'נרון היא ענקית ביוטק שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 46 מיליארד דולר.

אדיסט הוקמה ב-2014 ומנוהלת על ידי ד"ר איה יעקובוביץ' הישראלית, שמתגוררת בארה"ב. יעקובוביץ' ניהלה בעבר שתי חברות ביוטק שזכו לאקזיטים מוצלחים וכן כיהנה כבכירה בחברת התרופות היפנית אסטלס.

במקביל למיזוג עם AIT, גייסה אדיסט 51 מיליון דולר מהקרנות אורבימד ופונטיפקס ומן הקרן התאגידית של חברת נוברטיס.

"לזהות ולהרוג"

החברה הממוזגת עוסקת בתחום האימונותרפיה, מלחמה בגידולים סרטניים באמצעות המערכת החיסונית, וספציפית בתחום ההנדסה הגנטית של תאי מערכת החיסון כך שיתקפו מטרות שונות על גבי גידולים, תחום שנחשב חם במיוחד בתוך האימונותרפיה. אדיסט וריג'נרון מקוות להוביל את הדור הבא של התחום.

לדברי ד"ר ג'ורג' ד. יאנקופולוס, הסמנכ"ל המדעי של ריג'נרון: "טכנולוגיית התאים החיסוניים שפותחה בהובלתה של יעקובוביץ' משלימה היטב את הפעילות הקיימת שלנו בתחום האימונו-אונקולוגיה, ומאפשרת שילובים שונים בין מוצרים. לטיפולים הקיימים בתחומנו ישנן כמה מגבלות, בין היתר העובדה שהם מתבססים על הנדסה של תאי המטופל מחוץ לגופו, גישה המהווה אתגר לוגיסטי. המוצר המשותף של ריג'נרון ואדיסט אמור להיות מוצר מדף. בנוסף, בעוד המוצרים הקיימים הצליחו להראות יעילות בסרטני דם מסוימים, הרי שיעילותם בטיפול בגידולים מוצקים עדיין לא הוכחה. המוצרים שלנו מכוונים לזהות ולהרוג תאי גידולים מוצקים".

AIT נוסדה ב-2006, עוד לפני הפריצה של תחום האימונותרפיה, בהנהלת ד"ר מירה פלד קמר, על בסיס מחקריו של ד"ר יורם רייטר מהטכניון.