המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות; ה-S&P בשיא

כ-255 אלף משרות חדשות נוספו לשוק העבודה; שיעור האבטלה לא השתנה ונותר 4.9% ■ בורסות אירופה ננעלו בעליות ■ הדולר מתחזק; הזהב, הכסף והנפט נסחרו בירידות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, כשברקע נתוני התעסוקה המפתיעים שפורסמו היום. מדד ה-S&P העפיל לשיא כל הזמנים. בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, לאחר שהמסחר במרבית הבורסות באסיה ננעל בעליות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות. 

 

בשעה 15:30 פורסם בארה"ב דוח התעסוקה החודשי ליולי, שהכה את תחזיות האנליסטים והצביע על תוספת של 255 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא חקלאי). הצפי עמד על תוספת של כ-180 אלף משרות, לאחר תוספת של 287 אלף משרות בחודש שעבר.

שיעור האבטלה נותר על כנו ועמד גם ביולי על 4.9%, כמו בחודש יוני. האנליסטים ציפו ששיעור האבטלה ירד קלות ל-4.8%.

נוסף על כך, פורסמו נתוני השכר לשעת עבודה, שהצביעו על עלייה של 0.3%, הגבוהה במקצת מתחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של 0.2%, לאחר עלייה של 0.1% ביוני.

הפתעה חיובית בדוח התעסוקה בארה"ב: תוספת של 255 אלף משרות ביולי

דוח התעסוקה של יולי עשוי לסייע לפדרל ריזרב בהחלטה אם ומתי להעלות שוב ריבית בארה"ב. דוח חזק המצביע על תוספת של יותר מ-200 אלף משרות, כפי שנרשם ביולי, מעיד כי שוק העבודה מתאושש ואולי מסוגל להתמודד עם העלאת ריבית. גם עליית השכר השעתי מעבר לצפי עשויה לתמוך בהעלאת ריבית.

בהחלטת הפד הקודמת, נזכיר, רמז הבנק המרכזי האמריקאי שספטמבר עשוי להיות החודש שבו תעלה הריבית. "אנחנו עכשיו מקבלים אישור על מה הפד כבר אמר - שהמשק הולך להתרומם במחצית השנייה של 2016", אמר אדם סהרן, המנכ"ל של סהרן קפיטל. 


עם זאת, היו גם אנליסטים אופטימיים קצת פחות: "אני חושב שהגענו למהירות השיא", אמר מייק ואשולס, נשיא פונטון. ואשולס הוסיף שהוא מתקשה לראות כיצד שוק העבודה יוכל להמשיך בקצב הנוכחי, שככל הנראה ירד.

במקביל לדוח התעסוקה, פורסמו נתוני מאקרו נוספים. בין היתר, פורסם שהגירעון המסחרי בארה"ב התרחב ביוני ב-8.7%, ל-44.5 מיליארד דולר - רמת הגירעון הגבוהה יותר זה כשנה. האנליסטים צפו התרחבות מתונה יותר - ל-43.2 מיליארד דולר, לאחר שבחודש מאי עמד הגירעון על 41 מיליארד דולר. 

ברקע: הורדת הריבית בבריטניה אמש

עדיין ברקע למסחר, החלטת הריבית של הבנק המרכזי הבריטי מאתמול, שהוריד את הריבית במדינה ב-0.25% לרמה של 0.25%, לאחר 7 שנים שבהן הריבית הייתה ללא שינוי ברמה של 0.5%.

הבנק גם הודיע על תוכנית תמריצים חדשה, במסגרתה יחדש את התוכנית שהופסקה ב-2012, וירכוש אג"ח קונצרניות בהיקף של כ-10 מיליארד ליש"ט בחודש.

הדולר עולה, מחירי הסחורות יורדים

כתוצאה מפרסום הדוח המפתיע, אשר חיזק, כאמור, את ההערכות כי הפד יעלה את הריבית בטווח הנראה לעין, עבר הדולר להיסחר בעליות מול המטבעות המרכזיים בעולם.

לצד עליות השערים בניו-יורק, ניכרות ירידות במחירי הסחורות. כך, הנפט  נסחר בירידות לאחר שטיפס ביומיים האחרונים בכ-6%. גם הזהב  והכסף  נסחרו בירידות חדות.

מניית חברת התרופות האמריקאית בריסטול-מאיירס סקוויב  צנחה היום לאחר ששווי השוק של החברה נחתך ב-19 מיליארד דולר. זאת, עקב כישלון של החברה בניסוי קליני גדול בתרופה שהייתה אמורה להחליף טיפול כימיתרפי בסרטן ריאות. 

עונת הדוחות נמצאת בישורת האחרונה. אמש דיווחה FireEye   על תוצאות כספיות מאכזבות והודיעה על פיטורים צפויים בחברה. 

זינגה  פרסמה אף היא אמש את תוצאותיה הכספיות ופרסמה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הנוכחי.

חברת קראפט היינץ  הכתה את תחזיות האנליסטים בדוח שפרסמה היום. גם ליברטי מדיה  דיווחה על תוצאות טובות מהצפי. 

מניית אמריקן איירליינס  נסחרה בעליות לאחר שהחברה הודיעה היום, לאחר פרסום דוח התעסוקה, שהיא תעלה באופן מיידי את השכר של 30 אלף מעובדיה. 

פייסבוק  ממשיכה להילחם נגד פרסום פוסטים "לוכדי קליקים" (clickbait) ומשנה את האלגוריתם שלה כך שפוסטים כאלה ידורגו בתחתית הרשימה.  

אפל  משנה חשיבה בכל הנוגע לכניסה לתחום הטלוויזיה, וכעת תתמקד בבניית מעין פלטפורמה שתרכז את כל האפליקציות שמאפשרות לצפות בטלוויזיה ברשת - כמו של נטפליקס, HBO ו-ESPN.