משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין - כמו הסכם עם הנאצים

בתגובה חריפה לדברי הנשיא, שטען כי המודיעין הישראלי הודה שההסכם יעיל, נטען: "העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן"

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

משרד הביטחון פרסם היום (ו') הודעה חריפה, בתגובה לדברי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שטען הלילה כי "הצבא והמודיעין של ישראל מכירים בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", לאחר יישום הסכם הגרעין בין טהראן לשש המעצמות.

על פי ההודעה, "מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך, אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן".

"הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", נכתב בהודעה הנחרצת ממשרדו של השר אביגדור ליברמן.

לטענת משרד הביטחון, "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ושדוח של מחלקת המדינה שפורסם השנה, קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי".

על פי ההודעה, "לכן, מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין איראן, אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי-מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו איראן".

במסיבת עיתונאים בפנטגון, התייחס אובמה לביקורת שנמתחה על הסכם הגרעין ואמר כי יישומו נעשה בהתאם לתכנון. "בכל המובנים, ההסכם עובד כפי שאמרנו", טען, והזכיר גם את עמדתה של ישראל בעניין. "היו סיפורי אימה על כך שאיראן תרמה ולמעשה תקבל 150 מיליארד דולר למימון טרור - אך דבר מזה לא קרה. המדינה שהתנגדה בצורה הנחרצת ביותר להסכם מכירה בכך שהוא שינה את כללי המשחק, שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני".

אובמה הוסיף: "מעניין אותי למה אותם אלה שחזו אסונות לא אומרים 'אתם יודעים מה? זה עבד'. זה יהיה הלם, זה יהיה מרשים אם כמה מאלה שאמרו שהשמים יפלו יודו בטעותם ויגידו שהם, שמחים שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני". לדבריו, מבלי לציין גורמים ספציפיים, "זה כמובן לא יקרה".