"בחודשיים הקרובים נראה את השוק ממשיך לעלות"

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות מעריך שהשוק האמריקאי ימשיך להפגין ביצועים טובים ■ "אנחנו מעריכים שתהיה העלאת ריבית אחת בארה"ב וזה יהיה לקראת סוף השנה"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות אומר הערב ל"גלובס": "אנחנו מעריכים שהשוק האמריקאי ימשיך להיות חיובי בחודשים הקרובים, קצב הצמיחה יהיה נמוך אבל חיובי וקצת ייצור המשרות יתייצב על סדר גודל של 200 אלף, הנתון המדאיג של חודש מאי היה חד פעמי ואנחנו רואים היום את התיקון, זה ידחוף את השווקים לעליות".

להערכת לוי השפעת הברקזיט על השווקים לא נוראה כמו שחשבו ולכן בהינתן שענקיות האינטרנט כמו פייסבוק, גוגל, מייקרוסופו ואמזון דיווחו על תוצאות טובות וסקטור הפיננסים ייהנה מעלייה בציפיות להעלאת ריבית, הרי שאנחנו עומדים בפני חודשיים חיוביים בשוק ההון.

לאלה יש להוסיף, להערכת לוי, את מחירי הנפט שהתאוששו במחצית השנייה של השבוע שעבר והתייצבו מעל רמת 40 הדולר לחבית "צריך לזכור שאם נבדוק מה קרה בשנתיים האחרונות נראה שבכל פעם שמחיר הנפט ירד, ירדו איתו גם הבורסות וזה פעל גם הפוך, עלייה במחירי הנפט הקרינה באופן חיובי על השווקים ולכן צבר הנתונים האלה תומך בעליות בשווקים".

לגבי שוק ההון המקומי, מעריך לוי, שנראה מגמה חיובית בתחילת השבוע כשמחר תהיה זו טאואר סמיקונ'  שתושפע באופן חיובי מפער הארביטראז' שפתחה בסוף השבוע.

באשר לטבע , שהשלימה שורה של מהלכים משמעותיים בשבועיים האחרונים, מעריך לוי, כי היא לא תניב תשואה עודפת על השוק. "אני לא רואה איך טבע פורצת את רף 55 הדולר למניה. הקופקסון ממשיך להיות הקטר של החברה והיא עוד לא הצליחה לייצר לו אלטרנטיבות ולכן, למרות שהדוחות שלה היו טובים אנחנו מעריכים שהיא תמשיך לדשדש".