עובד בזק תמך במחבלים – ופוטר

טכנאי ממזרח ירושלים פוטר מתפקידו, לאחר שבבזק טענו כי הזדהה בפייסבוק עם מחבלים שרצחו ישראלים בפיגועי טרור ■ העובד טוען כי נעשה לו עוול: "אחרי 17 שנים זורקים אותי בלי סיבה"

חברת "בזק" החליטה לפטר תושב מזרח ירושלים, לאחר שהזדהה לטענתה עם ארגון טרור והביע הזדהות ותמיכה במחבלים רוצים אשר ביצעו פיגועים בישראלים ורצחו אזרחים חפים מפשע. העובד, השאם אסעד, מכחיש את הטענות נגדו, וטוען להתנכלות מצד החברה, זאת למרות שבבדיקת פוליגרף אליה נשלח על ידי החברה - הוא יצא דובר שקר.

במכתב הזימון לשימוע שהגיע לידי חדשות 2 Online, נכתב לאסעד כי "למעלה משנתיים וחצי משמשת כרזה של ארגון הטרור חמאס המודיע על מותם כשהידים של שני המחבלים שביצעו פיגוע טרור בבית הכנסת בהר נוף ורצחו מתפללים בזמן תפילה - כתמונת הפרופיל בחשבון הפייסבוק שלך. יתרה מכך, הבעת תמיכה ועשית לייק לתמונת המחבל, עובד החברה, שרצח גם הוא חפים מפשע בפיגוע".

אסעד הסביר כי בנו בן ה-6 הוא זה ששינה את תמונת הפרופיל לתמונת המחבלים מהר הנוף. אלא שבבזק שלחו אותו לבדיקת פוליגרף ושם התברר כי העובד דובר שקר. "נוסיף ונאמר כי החל ממועד פרסום התמונה בחודש דצמבר 2014 ועד היום היו לך שנתיים וחצי והרבה מאוד הזדמנויות להוריד את התמונה ובחרת שלא לעשות כן ולכן הדברים מדברים בעד עצמם", נכתב במכתב הזימון לשימוע. "כעובד חברה הנך מקבל גישה וכניסה למתקני החברה, מתקבל ככלל העובדים ללא חשד או בדיקה כלשהי. אלא שמהתנהלותך עולה חשש סביר לאיום כלפי החברה ועובדיה".

העובד זומן לשימוע כדי לשטוח את טענותיו אבל בשיחה עם חדשות 2 Online הוא מביע ייאוש וטוען כי נעשה לו עוול. "מאז התקופה שבה עלאא' אבו-ג'מאל שעשה את הפיגוע כשהוא עבד בבזק, אנשי אגף הביטחון של בזק מסתכלים על הפייסבוק של כולם ומחפשים אנשים. הייתה לי חקירה עם אגף הביטחון, הם אפילו שכרו חוקר פרטי. אמרתי להם את האמת, והיא שאני לא העליתי את התמונה. אני לא מאמין בפוליגרף, לא עברתי את הבדיקה אבל זה לא אומר שאני משקר. אני בן 47, הפוליטיקה לא מעניינת אותי, אני צריך פרנסה, אחרי 17 שנים הם זורקים אותי בלי סיבה", אומר אסעד.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק קיבלה אינפורמציה לגבי פעילות התומכת בארגון החמאס על גבי עמוד הפייסבוק האישי של העובד ופעלה באופן מיידי לבירור העניין מול העובד. חשוב לציין שמדובר במידע פומבי החשוף לכל".