ת"א ננעלה בנטייה לעליות; אפריקה טיפסה 11%, נייר חדרה 6.5%

לאחר דוח התעסוקה החזק שפורסם ביום שישי בארה"ב, השווקים ממשיכים לנסות ולתמחר לאן מועדות פניה של ריבית הפד ■ בורסות אירופה נסחרות בעליות בעוד שוול סטריט נסחרת בירידות קלות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') ביציבות עם נטייה לעליות לאחר פתיחה מעורבת, על רקע עליות שערים בבורסות אירופה ונעילה חיובית בבורסות אסיה. המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בירידות קלות. אתמול ננעל המסחר המקומי במגמה חיובית מובהקת.

 

באסיה הגיבו רק הבוקר לדוח התעסוקה החזק שפורסם ביום ו' בארה"ב, ובשווקים בכלל ממשיכים לנסות ולתמחר לאן מועדות פניה של ריבית הפד. על פי רוב התחזיות, הריבית תעלה בארה"ב עוד השנה, כשנותרת השאלה מתי. יש המעריכים כי הדבר יקרה כבר בחודש הבא, בפגישת הפדרל ריזרב.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, התייחס למסחר וציין כי "דוחות התעסוקה שפורסמו בשישי בארה"ב משפיעים לחיוב על השווקים, אולם קיים ספק רב באם הנתונים הללו יגרמו לפד להעלות את הריבית. סביר להניח שהריבית לא תועלה לפני הבחירות בארה"ב, בוודאי לא כל עוד יש סיכוי שטראמפ יישב על כס הנשיא, מה שעלול לערער את היציבות בשווקים. 

"לפיכך ולמרות העובדה שהמניות נסחרות היום מעל ערכן היחסי הרב-שנתי, קשה לראות כרגע את הטריגר שישנה את הסנטימנט החיובי".

 

שותפויות הגז מקבוצת דלק , אבנר  ודלק קידוחים , הוסיפו לרכז עניין לאחר שדיווחו אתמול כי ועדה בלתי תלויה המליצה על מיזוג בין השתיים, בדרך שאבנר תמוזג לתוך דלק קידוחים. הוועדה המליצה על יחס המרה של 5.32 יחידות השתתפות של אבנר כנגד יה"ש אחת של דלק קידוחים.

הסכם פשרה שנחתם לפני כמה ימים בין טבע  לבין 48 מדינות בארה"ב קובע שטבע תשלם 125 מיליון דולר בגלל נזקים שביצעה ספלון, שטבע רכשה ב-2011, כשעיכבה את כניסת הגרסה הגנרית של התרופה לטיפול בהפרעות שינה Provigil לשוק האמריקאי.

מניית נייר חדרה  טיפסה היום לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, שהצביעו על המשך השיפור ברווחיות. העלייה היום משלימה זינוק של יותר מ-10% מתחילת השנה והעלתה את שווי החברה ליותר מ-800 מיליון שקל.

ביום ו' אישרה רשות ניירות ערך בקפריסין כי לב לבייב רשאי לרכוש את גרעין השליטה באפי פיתוח, גם מבלי לפרסם הצעת רכש בתנאים זהים לכלל בעלי המניות בחברה, וזאת מאחר שלא מתקיימת בה העברת שליטה. בעקבות קבלת האישור מרשות ני"ע בקפריסין , התקיימו מלוא התנאים המתלים להשלמת מכירת מניות אפריקה  באפי פיתוח ללבייב, בתמורה ל-550 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]