אמיר לוי: המס לבעלי 3 דירות לא יוביל לעליית שכר הדירה

לדברי אמיר לוי, הממונה על התקציבים, בדיקות של האוצר הראו כי למס לא תהיה השפעה על מחירי השכירות ■ לטענתו, הגיל הממוצע של מחזיקי 3 דירות ומעלה הוא 56 וההכנסה החודשית הממוצעת שלהם היא 46 אלף שקל ■ המס הנוכחי (והמגוחך) על שכר דירה

אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור
אמיר לוי / צילום: אוריה תדמור

הטלת המס על בעלי 3 דירות ומעלה לא תביא לעליית שכר הדירה - כך אומר היום (ב') אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר, על רקע הביקורת הנשמעת בימים האחרונים על היוזמה.

לדברי לוי, בדיקות מקיפות שנערכו באוצר לפני קבלת ההחלטה על המס הראו כי לא תהיה לו השפעה על מחירי השכירות. הסיבה העיקרית לכך, לדבריו, היא העובדה שהמס יחול על כ-80 אלף דירות להשכרה, כשבשוק הדירות להשכרה בישראל יש כ-650 אלף דירות.

בנוסף, סיפק הבכיר נתונים על בעלי 3 דירות ומעלה שלפיהם הגיל הממוצע שלהם עומד על 56 וההכנסה הממוצעת למשק בית שלהם היא כ-46 אלף שקל בחודש. "יש קבוצה קטנה שלא נוח לה שהמס הזה יהיה - אבל אנחנו לא נוותר", אמר הבכיר.

ע"פ הצעת האוצר, נזכיר, החל מה-1 לינואר 2017 יוטל מס שנתי חדש על בעלי 3 דירות מגורים ומעלה, כאשר לפי הערכות מדובר בכ-50 אלף איש ובני זוגם המחזיקים בכ-180 אלף דירות. המס לא יוטל על שתי הדירות הראשונות אך על כל דירה נוספת יוטל מס בגובה 1% משוויה של הדירה עד לתקרה של 1,500 שקל לחודש לדירה (18 אלף שקל לשנה).