נייר חדרה מתייצבת: רווח של 2.9 מיליון שקל ברבעון השני

ברבעון השני של 2016 הציגה נייר חדרה הכנסות של 409 מיליון שקל, המשקפות ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ■ מניית החברה מגיבה לתוצאות בעלייה של כ-7%

מפעלי נייר חדרה / צילום: איל יצהר
מפעלי נייר חדרה / צילום: איל יצהר

מניית נייר חדרה מגיבה היום (ב') בעלייה של כ-7% לתוצאות החברה ברבעון השני של 2016, שהצביעו על המשך השיפור ברווחיות. העלייה היום משלימה זינוק של יותר מ-10% מתחילת השנה והעלתה את שווי החברה ליותר מ-800 מיליון שקל.

נייר חדרה , שנמצאת בשנה האחרונה תחת שליטתה של קרן פימי, הציגה ברבעון השני רווח נקי של 2.9 מיליון שקל, בהמשך לרווח נקי של 0.9 מיליון שקל שרשמה ברבעון הקודם, ובהשוואה להפסד של 8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נייר חדרה עוסקת בייצור ושיווק של נייר כתיבה והדפסה, נייר אריזה וקרטונים, וכן באיסוף ועיבוד פסולת נייר. מנכ"ל החברה, גדי קוניא, הסביר כי השיפור ברווחיות נובע מיישום מוצלח של תוכנית ההתייעלות התפעולית, ומאפשר התמודדות טובה יותר עם האתגרים שמציב שוק הנייר העולמי, ובראשם ירידת המחירים של ניירות ההדפסה והאריזה.

ברבעון השני של 2016 הציגה נייר חדרה הכנסות של 409 מיליון שקל, המשקפות ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אולם, למרות הירידה בהכנסות הצליחה החברה להציג ברבעון השני שיפור ברווחיות הגולמית - לרמה של 14% מההכנסות, לעומת 13% ברבעון המקביל.

בנוסף, הצליחה הנהלת החברה להביא לירידה בהוצאות המכירה, השיווק וההנהלה, לרמה של 39 מיליון שקל ברבעון השני - לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי ההנהלה, השיפור הושג בזכות צמצום הוצאות שכר וכלליות במטה החברה, ובזכות תהליכי התייעלות הננקטים בפעילות הייצור וההפצה של ניירות כתיבה והדפסה. תהליכים אלו כוללים פעולות להפחתת עלות חומרי הגלם, עלות ייצור המוצרים, וכן עלות הפצתם ומכירתם.

הפחתת העלויות הובילה את נייר חדרה להציג ברבעון השני רווח תפעולי של 13 מיליון שקל - עלייה של 86% בהשוואה לרווח תפעולי של 7 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל. עם זאת הוצאות המימון (נטו) נותרו גבוהות יחסית ברבעון השני והסתכמו ב-12 מיליון שקל, עקב הריביות הגבוהות שממשיכה החברה לשלם על הלוואותיה הגדולות.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי ברבעון השני והסתכם ב-18 מיליון שקל, אולם בסיכום חצי שנתי הציגה החברה תזרים שלילי של 26 מיליון שקל, אליו יש להוסיף השקעות (נטו) של כ-4 מיליון שקל שביצעה החברה במהלך המחצית הראשונה.

לנייר חדרה סכום גבוה של כ-723 מיליון שקל בקופה, אולם גם חובות פיננסיים בהיקף גבוה יותר של 887 מיליון שקל, הנושאים ברובם ריבית של 5.9% (הרבה מעבר לריבית הזניחה המשולמת כיום על פיקדונות בבנקים). עיקר חובות החברה, בהיקף של כ-808 מיליון שקל, הם למחזיקי אגרות החוב משלוש הסדרות - 3' ו-5' הקצרות (258 מיליון שקל במח"מ של כשנה) ו-6 הארוכה (550 מיליון שקל במח"מ של כ-5 שנים). כך שעיקר חוב ותיק ויקר זה, צפוי (אם לא יוחלף) להמשיך ולפגוע ברווחיות החברה בשנים הקרובות.