ממשרד האוצר לקבוצת הפניקס: שרונה פלדמן מונתה למנהלת מטה הבריאות

פלדמן לקחה חלק מרכזי בעיצוב הרגולציה הקיימת בשוק ביטוחי הבריאות g עתה תהיה אחראית על תחום זה בחברת הביטוח

שרונה פלדמן, לשעבר ראשת מחלקת ביטוחי הבריאות במשרד האוצר, מצטרפת לחטיבת הבריאות של קבוצת הפניקס בתפקיד מנהלת מטה הבריאות. במסגרת תפקידיה באוצר הייתה אחראית על תחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד.

ב-24 בפברואר השנה הודיע האוצר כי "מנהלת מחלקת ביטוח בריאות באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, שרונה פלדמן, הודיעה על פרישה מתפקידה. שרונה הייתה אחראית על תחום ביטוחי הבריאות והביטוחים הסיעודיים באגף שוק ההון, הובילה את הרפורמה בתחום ביטוחי הבריאות, את הפוליסה האחידה בבריאות ובסיעוד וכן את ההסדרה של הביטוח הסיעודי הקולקטיב, תיקון הגדרת מקרה ביטוח ויישוב תביעות סיעוד. בנוסף הובילה את תיקון סעיף 40 לחוק הפיקוח על הביטוח, כללים ליישוב תביעות בתחום הביטוח בכלל ובתחום ביטוח בריאות וסיעוד בפרט".

לא דרוש אישור

נציין כי לפלדמן הייתה השפעה של ממש על תחומים מרכזיים שבהם עוסקת הפניקס, ובראשם פוליסת ביטוח הבריאות האחידה החדשה שהושתה השנה או אופן שינוי תחום ביטוחי הסיעוד בישראל, למשל.

למעשה, תחום ביטוחי הבריאות והסיעוד תפס בשנים האחרונות משנה חשיבות הן ברמה העסקית, בקרב החברות עצמן, הן מצד הרגולציה. זאת, לצד תחומים מרכזיים אחרים ובראשם תחומי החיסכון הפנסיוני וביטוחי הרכב.

עתה, פלדמן, שלקחה חלק מרכזי בעיצוב הרגולציה הקיימת בשוק ביטוחי הבריאות, תהיה אחראית על התחום המקצועי בחטיבת הבריאות של הפניקס.

פלדמן, בת 34, היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. היא עבדה באגף שוק ההון באוצר במשך 9 שנים בקירוב. מינויה בהפניקס אינו דורש את אישור האוצר, משום שהיא אינה מוגדרת נושאת תפקיד בכיר.

פלדמן, כמו יתר עובדי האוצר, מחויבת בשנת צינון בין פרישתה מהאוצר להצטרפותה לגוף הפועל בתחום רלבנטי. עם זאת, עובדי המדינה רשאים לפנות לוועדה מיוחדת לצורך קיצור תקופת הצינון שבה הם מחויבים.

בהקשר זה מסרו מהפניקס: "שרונה פלדמן ממתינה להחלטה של ועדת הצינון ובהתאם לכך יקבע תאריך תחילת העסקתה בקבוצת הפניקס".

מגמה מתמשכת

פלדמן הינה השנייה שפרשה מהאוצר והצטרפה באחרונה להפניק

ס. קדם לה רג'ואן גרייב, שהיה סגן בכיר למפקחת על הביטוח והאחראי על תחומי החיסכון הפנסיוני, שהצטרף לחטיבת החיסכון לטווח ארוך של הפניקס.

הצטרפותם של פורשי אוצר לשוק הביטוח נרחבת וארוכת שנים. כאשר שעובדי אגף שוק ההון פורשים מעבודתם באוצר הם נקלטים על פי רוב בענפים שעליהם פיקחו, ושבהם פיתחו את מומחיותם. למעשה, בכל קבוצת ביטוח ישנם כיום יוצאי אוצר.