ת"א ננעלה בעליות קלות; אפריקה זינקה 16%, שופרסל טיפסה 3%

עליות בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט ■ הנפט נחלש היום לאחר שאתמול טיפס בכ-3% ■ אופקו ושופרסל הציגו שיפור ניכר בתוצאות הרבעון השני

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות קלות, לאחר המגמה השלילית שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. בבורסות אסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, בעוד שבאירופה הבורסות נסחרות בעליות, וכך גם הבורסה בניו-יורק, שנסחרת בעליות קלות.

 

אתמול כאמור מדד ה-S&P נסוג משיא כל הזמנים, אליו הוא העפיל לאחר דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי. בעקבות הדוח המפתיע, שהצביע על תוספת של 255 אלף משרות בחודש יולי, הספקולציות לגבי העלאת הריביות בארה"ב בספטמבר חזרו למוקד העניינים בשוק.

הנפט  נחלש היום בכ-1% לאחר שהוסיף לערכו אתמול 3%. זאת לאחר שקרטל אופ"ק הודיע כי יקיים דיון לא רשמי בשלהי חודש ספטמבר לגבי האפשרויות של הגבלת התפוקה. 

בנק ישראל מותח ביקורת על כלל ההוצאה של הממשלה בקביעת התקציב. במסמך המנתח את תקציב המדינה הבא (2017-18) שפרסם אתמול הבנק, הוא מבקר את התנהלות ממשלות ישראל בשנים האחרונות וציין כי כלל ההוצאה אינו יעיל משום שבכל פעם שההוצאות חרגו מהמגבלות שנקבעו - העדיף האוצר לשנות את המגבלות. "כלל ההוצאה מיצה את יכולתו להיות חסם למדיניות התקציבית", קובעים כלכלני הבנק וממליצים לממשלה למצוא פתרון אחר שיהיה בעל אמינות גבוהה יותר.

שופרסל  בלטה במסחר ונסחרה בעליות לאחר שרשמה שיפור ניכר בתוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. הכנסות החברה טיפסו בכ-11% ברבעון ל-3.1 מיליארד שקל בעוד הרווח הנקי זינק בכ-287% ל-62 מיליון שקל.

אופקו  דיווחה אמש על זינוק של כ-742% בהכנסות ברבעון השני ל-357 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-42.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, חברת התרופות עברה לרווח נקי ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה, ל-15.5 מיליון דולר ו-3.6 מיליון דולר בהתאמה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 42.8 מיליון דולר ו-159.9 מיליון דולר בהתאמה.

נייר חדרה  זינקה אתמול בחדות לאחר שדיווחה על רווח נקי של כ-3 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון הקודם אשתקד. זאת, על רקע ירידה בהוצאות המימון והוצאות המכירות, השיווק וההנהלה.