ארה"ב חושפת: רוסיה "מייצרת" חיילי-על בעלי יכולות ביוניות

רוסיה מתנערת בימים האחרונים מההאשמות של ארה"ב, שטוענת כי היא מפתחת חיילים ביוניים צייתניים יותר, מהירים יותר וקטלניים יותר ■ זאת, באמצעות סמים ממריצים ושבבים המושתלים במוחם של הלוחמים

רובוט חייל, המדען הראשי של רוסיה, רובוטיקה, צבא רוסיה / צילום: וידאו
רובוט חייל, המדען הראשי של רוסיה, רובוטיקה, צבא רוסיה / צילום: וידאו

באדיבות פז"ם, אתר מאקו

האתר הרוסי Sputnik מדווח שגורמים בכירים במערכת הביטחון האמריקאית מאשימים את מוסקבה בפיתוח "גיבורי על", חיילים בעלי יכולות ביוניות.

בעוד שמדינות רבות משקיעות משאבים רבים בפיתוח אמצעי לחימה על טהרת הרובוטים, בארה"ב מאשימים את רוסיה בפיתוח טכנולוגיה ביולוגית - יותר אקס-מן מאשר איירון מן, לשם ההשוואה, מעין חייל קטלני ובלתי מנוצח.

ארה"ב טוענת שרוסיה משתמשת לצורך כך בסטרואידים ובסמים ממריצים שונים שגורמים לחיילי-העל להיות מהירים יותר. טענה נוספת שעולה מכיוון ארה"ב היא שרוסיה משתמשת בשתלים מוחיים על מנת להפוך אותם לצייתניים יותר, וכמו כן על מנת לרפא כאב וחבלות ללא צורך בחובש.

הרוסים טוענים שהטענות הללו משוללות יסוד, וכי ארה"ב מנסה ליצור באמצעותן דה-הומניזציה לחיילים הרוסים. לטענתם, ארה"ב שמפתחת טכנולוגיות דומות באמצעות דארפ"א, הסוכנות למחקר בטחוני, חשה "לא בנוח", ועל כן מנסה להאשים את הרוסים בדברים דומים. הרוסים טוענים שגם הבריטים בחנו בעבר תכניות ליצירת סופר-חייל שכזה, כאשר לפי מסמכים שדלפו בשנת 2013, הבריטים מעוניינים ליצור שבב אלקטרוני שיושתל במוחם של חיילים במהלך 30 השנים הקרבות.

"למעשה, יש שפע של ראיות שארצות הברית ובריטניה עוסקות בדיוק באותן תכניות לא מוסריות שהיא מאשימה את רוסיה בעיסוק בהן, למרות שאין לכך שום ראיות", סיכם האתר הרוסי. אם תשאלו אותנו, האמת היא כנראה איפשהו באמצע.