הבורסה בת"א ננעלה בנטייה לירידות; פריגו צנחה ב-10%

מגמה שלילית באירופה ■ זינוק של 267% ברווח הנקי של סלקום ■ ירידה חדה ברווחי פריגו ■ שותפויות הגז בולטות במסחר על רקע החלטת משרד האנרגיה לחדש את חיפושי הגז בישראל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע עונת הדוחות המקומית שנמצאת בעיצומה ועל רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

 

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא בעוד ה-S&P והדאו נותרו סביב רמות השיא. בורסות אירופה רשמו עליות חדות, כאשר מדד הדאקס הוסיף לערכו כ-2.5% והעפיל לשיא מתחילת שנה. בת"א, המעו"ף סגר אתמול כמעט ללא שינוי והסוחרים תוהים האם הוא יצליח לגעת בקרוב ברף הפסיכולוגי של 1,500 נקודות.

הקרב על תקציב המדינה לשנים 2017-18 יגיע לשיאו מחר כאשר האוצר יביא אותו לאישור הממשלה. כחלון קרא אתמול בישיבה של הקבינט החברתי-כלכלי לשרי הממשלה לאשר את חוק התקציב וטען כי הוא צודק ויוביל לצמצום פערים. שר האוצר יצא נגד קבוצות הלחץ שמנסות לטרפד את הצעת התקציב: "בימים הקרובים תשמעו קבוצות אינטרסים מאוד חזקות שבוכות ומתלוננות איך נגעו להן ואיך גזלו להן - אלה קבוצות שמעולם לא נגעו בהן".

עונת הדוחות בזירה המקומית תופסת תאוצה. היום דיווחה סלקום  על ירידה של כ-1.1% בהכנסות ל-1.02 מיליארד שקל אך הרווח הנקי זינק ב-267% ל-44 מיליון שקל ברבעון השני. לפי הדוחות קצב נטישת מנויי הסלולר המשיך לגדול אך סקטור הטלוויזיה פיצה על כך, כאשר 12,000 לקוחות הצטרפו לסלקום TV ברבעון השני. (לסיפור המלא)

מזרחי טפחות   דיווח היום על גידול של 3% ברווח הנקי לרמת שיא של 340 מיליון שקל ברבעון השני, בעוד התשואה על ההון עמדה על 11.6%.

כיל  סיכמה היום את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 15% בהכנסות ל-1.37 מיליארד דולר לעומת הרבעון השני של 2015. בשורה התחתונה, כיל דיווחה על ירידה של 23% ברווח הנקי ל-132 מיליון דולר או 10 סנט למניה.

פריגו  מאכזבת שוב את השוק, כשלמרות שעקפה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 1.48 מיליארד דולר (1.44 מיליארד בנטרול פעילות נמכרת), הרווח הנקי המתואם היה נמוך ב-5 סנטים מתחזיות האנליסטים והסתכם ב-1.93 סנט למניה.

מיילן   דיווחה אמש על גידול של 8% בהכנסות ל-2.56 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה. הרווח הנקי למניה (על בסיס GAAP) טיפס ב-3% ל-33 סנט למניה.

אתמול דיווחה שופרסל  על זינוק של כ-287% ברווח הנקי ברבעון השני בעוד חברת הביוטק אופקו  דיווחה על זינוק של כ-742% בהכנסות ברבעון הראשון. המניות של שתי החברות הגיבו בעליות חדות. 

שותפויות הגז ריכזו היום עניין, על רקע החלטת משרד האנרגיה לחדש את חיפושי הגז בישראל אחרי 4 שנים. ע"פ ההמלצה של מועצת הנפט, ישווקו בשלב הראשוני 24 בלוקים בהליך תחרותי בינלאומי. (לסיפור המלא). נציין את רציו , אבנר , ישראמקו  ודלק קידוחים .