רווחי סלקום זינקו ב-267% ל-44 מ' ש'; ההכנסות ירדו קלות

סלקום הציגה ברבעון שיפור בהכנסה הממוצעת ממנוי ■ הוציאה 13 מיליון שקל לתוכנית פרישה מרצון ■ המנכ"ל ניר שטרן: "נכון לסוף הרבעון כ-87 אלף בתי-אב נהנו מסלקום TV"

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

הדוחות הטובים שפרסמה הבוקר חברת הסלולר סלקום   הובילו לעלייה של כ-4% במניה במהלך יום המסחר בתל אביב. על רקע המשך התחרות העזה בשוק הסלולר הישראלי, ההמתנה למוצא פיו של הרגולטור וההליכים המשפטיים שסלקום נוקטת נגד גולן טלקום, החברה מצליחה לרשום שיפור בפרמטרים מרכזיים בפעילותה בתחום הסלולר. במקביל, סלקום tv - פעילות החברה בשוק הטלוויזיה, שהושקה לפני כשנה וחצי - צוברת תאוצה עם גיוס מרשים של מנויים ברבעון השני.

סלקום מסכמת את הרבעון השני עם הכנסות של כ-1 מיליארד שקל, ירידה של 1.1% לעומת הרבעון המקביל, ועם רווח נקי של 44 מיליון שקל לעומת 12 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל (ברבעון הראשון הרווח היה גבוה יותר, 59 מיליון שקל). ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-238 מיליון שקל, זהה לרבעון הקודם ועלייה של 10.2% מהרבעון המקביל. תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-103 מיליון שקל, ירידה של 13.4% ושל 30.9% בהשוואה לרבעון המקביל ולקודם, בהתאמה. סלקום רשמה ברבעון הוצאה של 13 מיליון שקל בגין תוכנית פרישה מרצון לעובדים, ומצפה לראות את החיסכון בעלויות השכר החל מהרבעון השלישי.

"התוצאות העסקיות של הרבעון משקפות את יכולתה של קבוצת סלקום להתמודד בהצלחה רבה בסביבה המתאפיינת בתחרותיות חריפה", מסר המנכ"ל ניר שטרן. "גם ברבעון זה אנו רואים שיפור במרבית המדדים הפיננסיים לצד הקיטון בצד ההוצאות. אנו פועלים ליישום האסטרטגיה שביססה את מעמדנו כקבוצת תקשורת שמעניקה הצעת ערך כוללת ללקוח, ונהנים מפירות אסטרטגיה זו".

בחלוקה לפי פעילויות, בתחום הסלולר הסתכמו הכנסות החברה ב-784 מיליון שקל, מתוכם 567 מיליון שקל הכנסות משירותים והיתר ממכירת ציוד קצה. מדובר על ירידה של 3.2% ביחס לרבעון המקביל אך עלייה של 0.8% ביחס לרבעון הקודם. הרבעון השני נחשב לחזק יותר עונתית.

ה-EBITDA בסלולר הסתכם ב-181 מיליון דולר, צמיחה של 21.5% מהרבעון המקביל ושל 1.7% מהקודם. בהכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) נרשם שיפור מסוים, ל-66 שקל, לעומת 65.2-65.5 שקל ברבעון המקביל והקודם, בין היתר בזכות הכנסות גבוהות יותר מנדידה, על רקע חג הפסח. לצד התוצאות של הוט שפורסמו אתמול, אפשר אולי לראות ב-ARPU סימנים ראשונים של התייצבות בשוק.

צירוף ערוצי הספורט סייע

נזכיר, שסלקום נקטה בהליכים משפטיים נגד גולן שאותה תכננה לרכוש, לאחר שגולן חתמה על הסכם אירוח עם הוט מובייל. בית המשפט הוציא צו מניעה זמני נגד ביצוע ההסכם וגולן הגישה בקשת רשות ערעור. סלקום מציינת בדוחות כי אינה יכולה להעריך את הסיכוי לאישור הסכם הוט על-ידי הרגולטורים וכי הפחתה מהותית עתידית של הכנסות מגולן תשפיע מהותית לרעה על תוצאותיה. במקביל, סלקום חתמה לאחרונה על הסכם עם אקספון.

צירוף חבילת ערוצי הספורט לסלקום tv מתברר כמהלך חיובי מאוד עבור סלקום ופעילותה בשוק הטלוויזיה. ברבעון שבו yes איבדה 6,000 מנויים, והוט איבדה 2,000, סלקום הצליחה לגייס 12 אלף מנויים, ובסוף הרבעון היו לה 87 אלף בתי אב שמנויים על שירותי סלקום tv - נתח שוק של כ-5% מסך המנויים של הטלוויזיה הרב-ערוצית (הוט, yes וסלקום tv, לא כולל לקוחות של עידן פלוס בלבד). "אנו נמשיך להשקיע בסלקום tv על מנת שתמשיך להיות אלטרנטיבה איכותית ומתקדמת לחברות הטלוויזיה הקיימות, במחיר הטוב ביותר בישראל", מסר שטרן.

סלקום לא מדווחת על רווחיות פעילות הטלוויזיה, אך אפשר להעריך שהפסדיה בתחום ירדו משמעותית וכי כבר אינם מהותיים לתוצאות, אחרת הייתה מדווחת על כך.

סלקום מקבוצת אי.די.בי נסחרת בבורסות ת"א וניו יורק לפי שווי של כ-2.7 מיליארד שקל.