אלקטרה רוכשת את פעילות האבטחה של יחידת סיור הבנקים

העסקה משקפת ליחידה הנרכשת, המפעילה 100 לוחמים, שווי של 20 מ' ש' ■ הרכישה נועדה להרחבת פעילות אלקטרה FM בתחזוקת מבנים ומערכות

קבוצת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, ממשיכה להרחיב את פעילות החברה הבת אלקטרה FM Facility Management, הפועלת עבורה בתחום הפתרונות לצורכי ניהול ותחזוקת מבנים ומערכות. במסגרת זו תרכוש אלקטרה 100% מפעילות האבטחה של יחידת סיור הבנקים (יס"ב), לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל.

באלקטרה מסבירים כי במסגרת תפיסת עולמה של החברה, הדוגלת במתן סל שירותים כולל ללקוחותיה, החלה אלקטרה בבניית מערך אבטחה איכותי וייחודי - לרבות אופי היחידה, סוג הלקוחות, איכות השירות והמענה המקצועי, שהינם מהגבוהים בשוק האבטחה הישראלי. עוד ציינו כי אלקטרה תמשיך להשקיע בפיתוח פלטפורמות אבטחה מתקדמות, המשלבות יחידות עילית וטכנולוגיות מתקדמות.

ל"גלובס" נודע, כי לאחרונה ירדה אלקטרה מהמגעים לרכישת חברת האבטחה G4S ישראל בעקבות בדיקת הנאותות שערכה לחברה.

פעילות יחידת סיור הבנקים הנרכשת הוקמה בשנת 2013 על ידי אריק רגב, ומונה כיום כ-100 לוחמים מיומנים בעלי הכשרה ייעודית, הרכובים על גבי אופנועים המצוידים בציוד וטכנולוגיה ייעודית. פעילות היחידה נשלטת באמצעות מוקד שליטה ובקרה מרכזי, המאפשר להעביר הודעות ומשימות ביעילות ובמהירות לשטח.

אלקטרה כבר מחזיקה כיום בפעילות בתחום, ורכישה זו מתבצעת כשנה לאחר שאלקטרה השלימה את רכישת השליטה בחברת טווס, הפועלת בתחום השמירה, אבטחה ושירותי ניקיון. במסגרת רכישת טווס שילמה אלקטרה 25 מיליון שקל לאחים אילן, יואב ומאיר שמעוני, עבור 60% ממניות החברה, עם אפשרות להגדיל את התמורה הסופית עד ל-29 מיליון שקל, בתלות בתוצאות טווס.

נתח השוק של FM כ-15%-20%

אלקטרה FM, בניהולו של דניאל מילוא, מספקת פתרונות מקיפים ואיכותיים לצורכי ניהול ותחזוקה שוטפת של מבנים ומערכות בתחומים כגון: חשמל, מיזוג אוויר, אינסטלציה, בינוי, מערכות כיבוי אש, ניקיון, אבטחה ואחזקת מערכות ייעודיות. בין לקוחות החברה נמצאים: בנק הפועלים, משרד הביטחון, סונול תחנות דלק, איקאה ואפלייד מטיריאלס. בדוחות 2015 העריכה אלקטרה כי נתח השוק של אלקטרה FM עומד על 15%-20%.

מנכ"ל אלקטרה דויטשר מסר כי "עסקה זו היא בבחינת שלב א' מתוך תוכנית אסטרטגית רחבה יותר של אלקטרה להיכנס לתחום האבטחה. כמו כן, הרחבת פעילותה של אלקטרה FM מהווה צעד משמעותי עבור המשך פיתוחה העסקי של הקבוצה כולה. הרכישה מצטרפת לרכישות שביצעה החברה הבת בשנה האחרונה, וביניהן חברת דנקו, המתמחה בתחום עבודות גמר, חברת פז מערכות, המתמחה בתחום גילוי וכיבוי אש, וחברת הניקיון טווס. בנוסף, רכישת פעילות היס"ב מהווה עבורנו הזדמנות להרחיב את פעילותה הקיימת של אלקטרה FM, במסגרת אסטרטגיית ה-Life Cycle של הקבוצה הכוללת יזמות, הקמה ותפעול".

אלקטרה עוסקת בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות, אחזקה וסחר, פיתוח והקמת נדל"ן ומגזר זכיינות. בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה התחזקו ב-14% ל-1.25 מיליארד שקל, אולם הרווח הגולמי נשחק ב-16% ל-77 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה ירד ב-7.5% ל-39 מיליון שקל.

מניית החברה טיפסה בכ-18% מתחילת השנה, ושוויה מתקרב לרף של 2 מיליארד שקל.