נעילה חיובית בבורסה; בזן עלתה 4.2%, אלעל 3%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות שערים בוול סטריט ■ עלייה של 26% ברווחי בנק הפועלים ל-1.17 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

בורסת תל-אביב ננעלה היום (ה') בעליות שערים שאפיינו את המסחר לאורך כל יומו. זאת, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות שערים בוול סטריט. אמש, נזכיר, ננעל המסחר בניו-יורק בירידות שערים.

 

המשקיעים ממשיכים לעסוק במועד העלאת הריבית בארה"ב. נזכיר כי בישיבת הפד הקודמת, רמזו בכירי הבנק הפדרלי כי העלאת הריבית הקרובה תהיה בחודש ספטמבר. ואולם, על פי החוזים העתידיים קיימת סבירות של 15% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר. זאת, על רקע האטת הצמיחה בארה"ב בשנה האחרונה והתייצבות האינפלציה ברמה נמוכה יחסית.

כעת, ההסתברות הגלומה בשווקים להעלאת ריבית הפד בחודש דצמבר עומדת על 40%.

מכל מקום, נראה כי המשקיעים בכל זאת לא מודאגים יותר מדי, שכן מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 נסחרים סביב רמות שיא של הזמנים.

היום דיווח בנק הפועלים  על עלייה של כ-26% ברווח הנקי ל-1.117 מיליארד שקל  ברבעון השני של השנה, לעומת 886 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. סך ההכנסות רשם עלייה ל-3.9 מיליארד שקל לעומת 3.81 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בזן  דיווחה על ירידה בהכנסות לרמה של כ-1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, לעומת הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-87 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 116 מיליון דולר.

עונת הדוחות בתל-אביב כאמור בעיצומה, ואתמול היו אלה סלקום  וכיל  שהציגו דוחות טובים, ובעקבות כך מניות החברות טיפסו במחזורים גבוהים.

מנגד, פריגו  אכזבה את השוק כאשר הורידה את התחזיות השנתיות, ומנייתה צללה והכבידה על מדד המעו"ף.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]