סקר: כך היתה נראית הממשלה אם היו מתקיימות היום בחירות

סקר בתוכנית ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103FM: "הבית היהודי" היתה מקבלת 13 מנדטים, "הליכוד" 27, "המנחה הציוני" ו"כולנו" של כחלון היו מתרסקות, "יש עתיד" היתה מזנקת

איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב
איילת שקד בכנס לשכת עוה"ד / צילום: ערן דולב

סקר מיוחד שבוצע עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103FM מגלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת "הבית היהודי" של נפתלי בנט היתה מקבלת 13 מנדטים (לעומת 8 שקיבלה בבחירות האחרונות), מפלגת "הליכוד" היתה יורדת ב-3 מנדטים ל-27, "המנחה הציוני" היתה מתרסקת ל-10 מנדטים (לעומת 24 שקיבלה), ו"יש עתיד" של יאיר לפיד היתה מזנקת ל-21 מנדטים, 10 יותר ממה שקיבלה בבחירות. מפלגת "כולנו" של כחלון היתה יורדת ל-6 מנדטים בלבד, לעומת 10 שקיבלה בבחירות. 

הסקר, שבוצע ע"י מכון "מאגר מוחות", הראה גם כי "הרשימה המשותפת" היתה מקבלת 13 מנדטים, "ישראל ביתנו" - 9, "ש"ס" - 8, "יהדות התורה" - 7, ו"מרץ" היתה מקבלת 6 מנדטים. 

הסקר נגע גם בנושא המנהרות שחופר החמאס בעזה, ולפי התוצאות הציבור מאמין לשר החינוך נפתלי בנט שטען כי לא התקיימו מספיק דיונים בקבינט בנושא ולא לראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי התקיימו הרבה דיונים בנושא המנהרות.

שאלת הסקר הייתה "למי אתה מאמין יותר בנושא המנהרות בעזה, לראש הממשלה או לשר החינוך. 41% השיבו כי הם מאמינים לבנט, 28% אמרו כי הם מאמינים לנתניהו, 31% השיבו כי הם לא יודעים.