וול סטריט: הדאו ג'ונס וה-S&P בשיא; הנפט מעל 43 דולר

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת ■ IG: יש החוששים כי הנפט נמצא בדרך ל-35 דולר לחבית ■ עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין: עליבאבא היכתה את התחזיות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') בעליות שערים, כשברקע התנודתיות במחירי הנפט, מגמה מעורבת בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות.

 

תשומת לב המשקיעים עודנה מופנית למועד העלאת הריבית בארה"ב. בישיבת הפד הקודמת, נזכיר, רמזו בכירי הפדרל ריזרב כי העלאת הריבית הקרובה תהיה בחודש ספטמבר. ואולם, על פי ההערכות בשוק, קיימת סבירות של 15% בלבד להעלאת ריבית בספטמבר. זאת, בעיקר על רקע האטת הצמיחה בארה"ב בשנה האחרונה ולאור העובדה שהאינפלציה בארה"ב התייצבה ברמה מוגבלת בלבד.

ההסתברות הגלומה בשווקים להעלאת ריבית הפד בחודש דצמבר, לעומת זאת, עלתה לאחר פרסום דוח התעסוקה המפתיע לטובה ביום שישי שעבר ועומדת כעת על 40%.

גם היום נמשכה התנודתיות במחירי הנפט  אשר ממשיכה להשאיר את פעילי השוק במתח. בקרטל אופ"ק אישרו את הדיווחים בדבר דיונים לא רשמיים בין נציגי המדינות החברות בקרטל בעניין האפשרויות להגבלת תפוקת הזהב השחור. הדיונים יתקיימו במהלך ועידת אנרגיה עולמית בסוף חודש הבא. עם זאת, בשוק מעריכים כי הסכם להגבלת התפוקה הוא קלוש והחשש מפני עודפי היצע ימשיך ללחוץ את המחירים כלפי מטה.

"הנפט ממשיך להידחק לכיוון רף ה-40 דולר לחבית, ויש החוששים כי הוא מצוי בדרך הבטוחה לכיוון ה-35 דולר לחבית", ציינו ב-IG.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:30 פורסם מספר מבקשי דמי האבטלה החדשים בארה"ב בשבוע החולף, שהיה נמוך מהצפי ועמד על 266 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים. צפי האנליסטים עמד על 272 אלף, לאחר שבשבוע שלפני כן נרשמו 269 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים.

אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים נסחרו בירידות שערים כשהתשואות עליהן עלו ב-6 נקודות ל-1.57%.

עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין, אף שמרבית החברות הגדולות כבר פרסמו את דוחותיהן לרבעון השני. ענקית המכירות הסינית עליבאבא  הכתה היום את תחזיות האנליסטים בתוצאות הכספיות שפרסמה היום שהצביעו על רווח של 74 סנט למניה ברבעון, על עלייה של 24% בהיקף הסחורות, על עלייה של 18% בשיעור הקונים הפעילים ועל עלייה של 39% במשתמשים הניידים.

גם ענקית הקמעונאות מייסיס  הכתה את התחזיות בדוחות שפרסמה היום, שמצביעות על הכנסות בגובה של 5.87 מיליארד דולר (54 סנט למניה). נוסף על כך, החברה הודיעה שהיא תסגור 100 מ-728 חנויותיה, במטרה להגדיל את רווחיה.

על פי דיווחים בארה"ב, מנהל זרוע ההשקעות של אלפאבית  (גוגל), ביל מאריס, צפוי לעזוב בסוף השבוע את הקבוצה. לפי שעה, גוגל לא אישרה את הדיווחים.

 

מניית חברת התרופות פריגו  המשיכה לרכז עניין היום לאחר שצנחה אמש בכ-10%. זאת, על רקע פרסום דוחותיה לרבעון השני, אשר מראים כי אמנם היא עקפה את התחזיות עם הכנסות של 1.48 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי היה נמוך מהן והחברה הפחיתה שוב את תחזיות הרווח השנתיות שלה. בנוסף, היה הרווח הנקי המתואם נמוך ב-5 סנט מתחזיות האנליסטים והסתכם ב-1.93 סנט למניה.