תוצאות שיא לאיתוראן - יותר ממיליון מנויים; פוינטר מאחור

איתוראן רשמה הכנסות של 49.3 מיליון דולר, צמיחה של 12.4% מהרבעון המקביל ■ הכנסות פוינטר עלו ב-4.7% לעומת הרבעון המקביל ל-16.2 מיליון דולר

יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום, DBSI. שגריר בשווי של פחות מ–50 מ' ש' / צילום: תמר מצפי

איתוראן  ופוינטר  , שתי חברות שמספקות שירותים לסביבת הרכב, עשו השנה מהלכים מנוגדים: בעוד שאיתוראן מחקה את מנייתה ממסחר בת"א ונותרה להיסחר רק בנאסד"ק, פוינטר חזרה להיסחר בת"א לצד המסחר בנאסד"ק.

בינתיים, המשקיעים בשתי החברות יכולים להיות מרוצים מכיוון שהמניות של שתיהן עלו - של איתוראן מאז המחיקה ושל פוינטר מאז הרישום. איתוראן נסחרת בשווי 511 מיליון דולר ואילו פוינטר, הקטנה בהרבה, בשווי 48 מיליון דולר, ושתיהן פרסמו היום דוחות.

איתוראן, שבשליטת משפחת שרצקי, עקפה לראשונה ברבעון השני את הרף של מיליון מנויים. החברה רשמה הכנסות של 49.3 מיליון דולר, צמיחה של 12.4% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל ב-31.2% ל-7.6 מיליון דולר.

במחצית הראשונה איתוראן רשמה רווח של 14.7 מיליון דולר על הכנסות של 96.5 מיליון דולר. "אנו מרוצים מאוד מתוצאות השיא, ובעיקר מכך שהגענו לאבן הדרך של מיליון מנויים", אמר המנכ"ל המשותף, אייל שרצקי. "אני נותר אופטימי בנוגע לעתיד החברה ב-2016 ולאחר מכן".

חוזה לפוינטר באולימפיאדה בריו

פוינטר, שבשליטת DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן, פרסמה דוח ראשון לאחר השלמת הפיצול של עסקי חברת שירותי הדרך שגריר מתוכה, שהוצגו בדוחות כפעילות שהופסקה. הכנסות החברה עלו ב-4.7% לעומת הרבעון המקביל ל-16.2 מיליון דולר, ומתחילת השנה ההכנסות מסתכמו ב-31 מיליון דולר, ללא שינוי מהתקופה המקבילה.

הרווח הנקי הסתכם ב-876 אלף דולר ברבעון ו-2.3 מיליון דולר במחצית, ירידה ביחס לתקופות המקבילות. הרווח מפעילות נמשכת (Non-GAAP) עלה ב-9.8% ברבעון ל-1.5 מיליון דולר, אך ירד ב-6.8% במחצית ל-3.3 מיליון דולר. לדברי המנכ"ל דוד מחלב, "אנו מזהים הזדמנויות רבות בטריטוריות בהן אנו פועלים. החוזה האחרון בו זכינו, לאספקת טכנולוגיה ושירות במשחקים האולימפיים בריו, מדגיש הן את היכולות בחברה ואת את מגוון ההזדמנויות".