אנליסטים על פריגו: "הוכיחה שקשה לשנות הרגלים ישנים"

פריגו הורידה אתמול שוב את תחזית הרווח השנתית, והמניה צנחה ב-9.6% לשפל של קרוב ל-5 שנים ■ סבינה לוי מלידר שוקי הון: "התחזקו החששות שלנו לגבי ביצועי החברה בעתיד"

בעלי המניות של חברת התרופות פריגו, ואיתם האנליסטים שמסקרים את החברה, ממשיכים להתאכזב מתוצאותיה הפיננסיות מדי רבעון בתקופה האחרונה. אפשר לומר שבין המשקיעים לחברה קיים משבר אמון נמשך; בכל הקשור לאנליסטים - נראה שחלקם מתקשים לייצר מודל השקעה יציב יחסית, על רקע שינויי התחזיות והאכזבות התכופות.

אתמול (ד'), אחרי שהחברה הורידה שוב את תחזית הרווח השנתית, מניית פריגו   צנחה ב-9.6% בבורסת ניו-יורק וננעלה במחיר של 86 דולר, שפל של קרוב ל-5 שנים שמשקף לחברה שווי של 12.3 מיליארד דולר.

קשה לומר שמישהו מהמשקיעים מרוצה (בחוכמה שבדיעבד כמובן) מהמצב הנוכחי, בהשוואה לזה של לפני 9 חודשים. אז, בנובמבר 2015, דחו בעלי המניות של פריגו את הצעת הרכש העוינת של מיילן - שהציעה להם 2.3 מניות מיילן ו-75 דולר במזומן עבור כל מניית פריגו. על בסיס מחיר המניה של מיילן באותה תקופה, היה מדובר על תמורה בסך של 177 דולר למניית פריגו - יותר מפי 2 מהיום (רכיב המזומן לבדו, 75 דולר, כבר קרוב למחיר הנוכחי של מניית פריגו).

בעלי המניות שוכנעו על-ידי הנהלת פריגו - אז בראשות ג'ו פאפא, שעבר במפתיע באפריל לנהל את ואלאנט, והוחלף על-ידי נשיא פריגו בעבר, ג'ון הנדריקסון - להתנגד למכירה למיילן, בין היתר על בסיס תחזיות אופטימיות לרווח הצפוי ב-2016.

אך מאז התחזית שונתה לא פעם וירדה משמעותית, כולל ההפחתה אתמול, כך שכעת פריגו מצפה לרווח נקי נמוך מזה שנרשם ב-2015. נכון להיום, הצפי הוא לרווח נקי מתואם של 6.85-7.15 דולר למניה - לעומת 7.59 דולר ב-2015.

לפני דחיית ההצעה של מיילן דובר בפריגו על רווח שנתי של 9.45 דולר ב-2016, לאחר מכן הועלתה התחזית ל-9.5-10.1 דולר ומאז הופחתה שלוש פעמים - פעם אחת בפברואר ל-9.5-9.8 דולר, פעם נוספת באפריל ל-8.2-8.6 דולר ופעם נוספת אתמול.

"אי-ודאות רבה לגבי המספרים"

"אנו מאוכזבים מאי-יכולת הנהלת החברה לתת תחזית בת-קיימא", כתבה אתמול בתגובה האנליסטית סבינה לוי מלידר שוקי הון. "ציינו לאורך כל השנה האחרונה כי רמת הביטחון שלנו בתחזיות ירדה, ועדכון התחזיות הנוכחי מחזק את החששות שלנו לגבי ביצועי החברה בעתיד". בינתיים, בלידר נשארים בהמלצת "תשואת שוק" על מניית פריגו, כפי שהמליצו מאז הורדת התחזיות הקודמת (קודם לכן ההמלצה הייתה חיובית יותר, "תשואת יתר").

בג'יי.פי מורגן ההמלצה נותרת "נייטרלי" אך מחיר היעד למניית פריגו יורד מ-105 דולר ל-90 דולר. האנליסט כריס שוט ממשיך לזהות אתגרים בפריגו, ולמרות שלהערכתו התחזית למחצית השנייה של השנה "נראית סוף סוף שמרנית כראוי", עדיין יש אי-ודאות מתי תחום תרופות המרשם והעסקים שנרכשו מאומגה ב-2015 יחזרו לצמוח. "לפריגו יש עסקים צרכניים אטרקטיביים, אך אנחנו מאמינים שיש צורך בסימנים של שיפור ביסודות העסקיים שלה, וזה ייקח עוד כמה רבעונים", מעריך שוט.

בברקליס ההמלצה נותרת חיובית, "תשואת יתר", אך גם שם מחיר היעד יורד - מ-120 דולר ל-110 דולר. האנליסט דגלאס טסאו מציין שהתחזית השנתית מצביעה על ירידה ברווחי המחצית השנייה לעומת הראשונה, מה שמעלה שאלות לגבי פרופיל הצמיחה ב-2017. "הייתה תקווה להתחלה חדשה עם המנכ"ל החדש, אך למרבה הצער פריגו הוכיחה שקשה לשנות הרגלים ישנים", הוא כותב. ההמלצה החיובית מוסברת בכך שבברקליס מצפים מפריגו להציג תוצאות משופרות בעסק המרכזי שלה, בריאות לצרכן (CHC) על רקע השקות צפויות של כמה מוצרים.

בגולדמן זאקס ההמלצה שלילית עוד מהורדת התחזיות הראשונה של פריגו בפברואר. האנליסטית ג'יימי רובין ממליצה על "מכירה" אך מחיר היעד שלה, אחרי הירידות האחרונות במניה, דווקא גבוה יותר ממחיר השוק ועומד על 90 דולר. "לדעתנו יש אי-ודאות רבה לגבי המספרים וראות מוגבלת לגבי הצפי לטווח הארוך", היא כותבת, ומצפה לעדכונים מהחברה ביום אנליסטים שייערך בסוף השנה.

התפתחות המלצות האנליסטים
 התפתחות המלצות האנליסטים