נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הנפט מטפס בכ-2%

התמ"ג היפני נותר ללא שינוי ברבעון השני של השנה בהשוואה לזה הקודם לא, ועלה ב-0.2% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מערובת, כשברקע עלייה במחירי הנפט ומגמה חיובית בוול סטריט. עוד ברקע, סקירה שפרסם הבוקר בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן למניות החברות הבריטיות שבו חזר הבנק על המלצתו למניות החברות הבריטיות על "תשואת יתר".

 

מניית ענקית האופנה השוודית H&M  נסחרת בעליות לאחר שהחברה דיווחה היום על עלייה של 10% במכירותיה בחודש יולי.

הנפט  ממשיך לרכז עניין ונסחר גם היום בעליות. זאת, לאחר שבתחילת שבוע שעבר ירד מחיר הזהב השחור שוב לאזור ה-40 דולר. גם הזהב  והכסף  נסחרים היום בעליות.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת, לאחר מגמה דומה שנעלה את המסחר בסוף השבוע בוול סטריט. השווקים בדרום קוריאה סגורים לרגל חופשת "יום השחרור".

 

חדשות רעות מיפן: על פי נתונים שפורסמו היום, התמ"ג של אחת הכלכלות הגדולות והמשמעותיות בעולם נותר ללא שינוי ברבעון השני של השנה לעומת הרבעון הראשון. בחישוב שנתי, צמחה כלכלת יפן ב-0.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הנתונים החלשים יעמידו בוודאי למבחן את מאמציו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה להחיות את הכלכלה. בחודש שעבר, נזכיר, דיווחה הממשלה על השקת חבילה פיסקלית בהיקף 28 טריליון ין יפני, אך אנליסטים מעריכים כי גם צעד זה לא יצליח לשפר משמעותית את צמיחת התמ"ג במדינה.

"אנו מעריכים כי הייצוא ימשיך להאט, אך הגדלת ההוצאה הציבורית תתמוך בכלכלה. באופן בסיסי, הפוטנציאל של כלכלת יפן לגדול נפל. זה אומר שהממשלה היפנית צריכה להמשיך ברפורמות מבניות, לא רק חבילות תמרוץ", ציינו בתגובה לנתונים ב-Mizuho Research Institute.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]