ת"א ננעלה בירידות; פוקס ואל-על ירדו, אלוט טיפסה 5%

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אתמול בשיא ■ ירידות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים בניו-יורק ■ קצב הצמיחה במחצית הראשונה של 2016 עלה ל-2.9%, מעל התחזיות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות שערים, חרף המגמה החיובית שאפיינה אתמול את המסחר בשוקי העולם, כאשר המדדים המובילים בוול סטריט סגרו אמש בשיא. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל היום בירידות.

 

המשקיעים בעולם מתמקדים כעת במדיניות המוניטרית של הפד. לפי הערכות בשוק קיימת סבירות גבוהה שמועד העלאת הריבית הבא יהיה בדצמבר, וזאת בשל הנתונים הכלכליים המעורבים שפורסמו לאחרונה. חלק מהאנליסטים מעריכים בנוסף כי הפד לא ירצה לערער את היציבות בשווקים לקראת הבחירות לנשיאות שייערכו בנובמבר ולכן יפעל רק כחודש לאחר מכן. מחר יתפרסמו פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה והמשקיעים ינסו, כרגיל, לדלות רמזים בכל הנוגע למדיניות העתידית של הבנק המרכזי.

הנפט   ממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה ואתמול טיפס בחדות על רקע דיווחים לפיהם רוסיה וסעודיה דנות בנוגע לדרכים שבאמצעותן ניתן יהיה לייצב את מחירי הזהב השחור, וזאת בצל תחזיות שצופות ירידה חדה בביקושים לנפט בטווח הקרוב. במסחר באסיה היום הנפט מתקן מטה.

האינפלציה ביולי עלתה ב-0.4%, כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעלייה בשיעור גבוה יותר מתחזיות הכלכלנים, שהעריכו כי המדד יעלה ב-0.2%. יחד עם זאת, שיעור עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים הוא עדיין שלילי ועומד על -0.6%.

עוד בזירת המאקרו: היום התפרסם אומדן הצמיחה הראשון למחצית הראשונה שעמד על 2.9%, מעבר לציפיות האנליסטים. לאחר רבעון ראשון חלש יחסית שבמהלכו רשם המשק צמיחה של 2.2% בלבד, תיקן המשק ברבעון השני עם צמיחה של 3.7% בחישוב שנתי. מפילוח הנתונים לפי ענפים עולה כי קטר הצמיחה של המשק בשנתיים האחרונות, הצריכה הפרטית, אף הגביר מהירות: ההוצאה לצריכה פרטית זינקה ב-7.3% במחצית השנה הראשונה לעומת המחצית השנייה של 2015.

עונת הדוחות המקומית בישורת האחרונה, כאשר אתמול דיווחו לאומי , דיסקונט  והבינלאומי  על עלייה ניכרת ברווח הנקי ובתשואה על ההון, בעיקר כתוצאה מרווחים גבוהים שגרפו בעקבות עסקת המכירה של ויזה אירופה.

 

אלביט מערכות  דיווחה היום על הכנסות של כ-805 מיליון דולר, עלייה של כ-7.3%, בהשוואה לרבעון הקודם אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-63 מיליון דולר (Non-GAAP).  לעומת 53.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 40 סנט למניה.

מניית אלוט  ריכזה עניין היום ונסחרה בעליות לאחר שאתמול נודע שהקרן של  ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין בחברה. (לסיפור המלא)

דסק"ש  דיווחה היום כי חתמה באופן רשמי על ההסכם למכירת החזקותיה (40%) בחברת אדמה לכמצ'יינה, תמורת סכום כולל של כ-1.4 מיליארד דולר.  

שנה אחרי שגרגורי גורטובוי הפך לבעל השליטה בחברת BGI, החברה הציבורית העומדת בראש פירמידת חברות שבבסיסה ויליפוד , עשויה השליטה בחברת ההחזקות הבורסאית להחליף ידיים פעם נוספת - פעם רביעית ב-4 שנים. ל"גלובס" נודע כי הרוכש הפוטנציאלי והמפתיע הוא שלום חיים, בעלי חברת שיווק המזון טעמן, הנמצא במגעים לרכישת 55% ממניות BGI תמורת 12 מיליון דולר. אם העסקה תצא לפועל, יהפוך חיים בשרשור לבעל השליטה בחברת המזון ויליפוד. חיים אישר את דבר המשא-ומתן.