סנטימנט שלילי בשוקי העולם: בורסות אירופה ננעלו בירידות

נעילה שלילית בבורסות אסיה ■ וול סטריט נסחרת בירידות לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בשיא חדש ■ הנפט זינק אתמול בכ-3% ובמסחר באסיה יורד בכ-0.7% 

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, בצל המגמה השלילית שחתמה את המסחר בבורסות אסיה, ובהתאם למגמה השלילית שמאפיינת היום את המסחר בוול סטריט. המשקיעים מתמקדים במסחר בנפט ובספקולציות שלפיהן הבנק המרכזי של סין יספק תמריצים נוספים בקרוב.

 

אמש ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט בשיאים חדשים, בעוד שתשומת לבם של המשקיעים מופנית למדיניות המוניטרית הבאה של הפד. כך, בשוק מעריכים כי העלאת הריבית הבאה תהיה רק בדצמבר ולא בחודש הבא. זאת, בין היתר בשל הנתונים הכלכליים המעורבים שפורסמו לאחרונה.

היום בשעה 12:00 פורסם מדד סנטימנט הצרכנים בגרמניה ובגוש האירו לחודש אוגוסט. המדד עלה ב-0.5 נקודות בלבד, למרות שצפי האנליסטים עמד על עלייה לרמה של 2.1 נקודות. זאת, לאחר שבחודש יולי נרשמה ירידה של 6.8 נקודות.

בגוש האירו המדד דווקא עלה לרמה של 4.6 נקודות, למרות שהערכות האנליסטים היו נמוכות יותר וציפו ירידה של המדד לרמה של 6.3- נקודות. זאת, לאחר שבחודש יולי נרשמה ירידה של 14.3- נקודות.

שוק המניות הסיני העפיל אמש לשיא של כ-7 חודשים על רקע ספקולציות שלפיהן הבנק המרכזי הסיני יספק בקרוב תמריצים מוניטרים נוספים. זאת, בצל נתונים חלשים שפורסמו לאחרונה בתחומי המכירות הקמעונאיות, ההשקעות והתפוקה התעשייתית, לאחר נתונים מאכזבים שפורסמו גם בחודש שעבר. "ההאטה המתמשכת מעוררת ספקולציות לגבי תמריצים מוניטריים נוספים", מציין כריסטופר בראוד., כלכלן ראשי בחברת  Market Securities.

הנפט  ממשיך לרכז עניין לאחר שאתמול סגר בעלייה של כ-3%. זאת, לאור מגעים שמקיימות רוסיה וסעודיה לגבי האפשרות של הקפאת תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים, כאשר ברקע מרחפות תחזיות הצופות ירידה חדה בביקושים לזהב השחור בטווח הקרוב.

מניית China Evergrande Group בלטה במסחר לאחר שברויטרס דווח כי החברה עשויה להגדיל את ההחזקות שלה בחברת הבנייה הגדולה בסין -  China Vanke ל-7%. לפי הדיווח  China Evergrande Group, רכשה עוד 2.14% ממניות  China Vanke תמורת 823 מיליון דולר.