שקר ההון: כיצד חברה ללא הכנסות ומזומנים שווה 35 מיליארד ד'?

הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) הודיעה אתמול כי היא מקפיאה את המסחר במניית Neuromama ■ מה עורר את חשדם של אנשי הרשות? פחות או יותר כל מה שקשור בחברה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

לעיתים ישנן תופעות מוזרות בשוק ההון שמעוררות את פעמוני האזהרה של רשויות הרגולציה. אתמול הודיעה הרשות לניירות ערך האמריקאית (ה-SEC) כי היא מקפיאה את המסחר במניות של חברת Neuromama (סימול: NERO).

אנשי ה-SEC לא היו צריכים לנהל חקירה מעמיקה נגד החברה לפני שהחליטו להקפיא את המסחר במניה. מספיק היה להם לנסות לענות על ה"חידה" הבאה: כיצד חברה ללא הכנסות, עם הפסדים של כחצי מיליון דולר ב-9 החודשים האחרונים ועם מזומנים בהיקף של כ-1,000 דולר בלבד נסחרת לפי שווי שוק של כ-35 מיליארד דולר, יותר מהשווי של טסלה ודלתא איירליינס. 

מלבד הנתונים הללו מה עוד עורר את חשדה של ה-SEC? פחות או יותר כל מה שקשור לחברה. "החלטנו להקפיא באופן זמני את המסחר במניית NERO בשל חששות הנוגעים לדיוק המידע שפרסמה החברה, הזהות של האנשים השולטים בחברה, דיווחים כוזבים לבעלי המניות ו/או מידע שגוי לגבי הפוטנציאל שהחברה תונפק בנאסד"ק", נכתב בהודעת ה-SEC.

חברת ניורומאמא עוסקת במגוון רחב של תחומים, כפי שהיא טוענת, ומפעילה מנוע חיפוש באינטרנט, לצד אתר למסחר מקוון אותו היא מגדירה "העתק של אמזון". היא נסחרת ב-OTC וכאמור דיווחה בעבר כי קיימת אפשרות שהיא תונפק בנאסד"ק. 

כעת, עולה השאלה כיצד אפשר ה-SEC לחברה מפוקפקת שכזו לפעול עד כה?