נעילה שלילית בוול סטריט: אלוט טיפסה 4.6%, טוויטר צנחה

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אתמול בשיא חדש ■ היום התפרסם מדד המחירים לצרכן, שהצביע על אינפלציה אפסית ביולי ■ נשיא הפד בניו-יורק: "ייתכן שהריבית תעלה כבר בספטמבר"

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ובבורסות אסיה וחרף השיאים החדשים שאליהם טיפסו אתמול המדדים המובילים בניו-יורק. תשומת לב המשקיעים הופנתה היום למספר נתוני מאקרו שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר. 

 

נזכיר כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון השני בקצב של 1.2% בלבד, לעומת צפי ל-2.5%. נוסף על כך, הנתונים המאכזבים שהתפרסמו ביום שישי האחרון והצביעו על ירידה בהיקף המכירות הקמעונאיות בחודש יולי, הובילו לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות. בתוך כך, ההסתברות הגלומה בשווקים להעלאת ריבית הפד בחודש ספטמבר ירדה ל-9% ול-42% בדצמבר. 

אף שצפי האנליסטים להעלאת הריבית בספטמבר נמוך, נשיא הפד בניו-יורק, וויליאם דאדלי, דווקא אמר היום שייתכן שהפדרל ריזרב יפעל כבר בפגישתו בספטמבר ויוריד את הריבית. "אנו מתקרבים לעבר נקודת זמן שבה יהיה מתאים להעלות את הריבית אפילו יותר. הכלכלה נמצאת במצב טוב, שוק העבודה עומד ביעדים שלו ואף ממשיך להפיק רווחים סבירים", אמר. (לסיפור המלא)

 

גם נשיא הפד באטלנטה התייחס מאוחר יותר לריבית בארה"ב ואמר כי הוא "מאמין בכלכלה האמריקאית" ולכן הוא "אינו פוסל לפחות העלאת ריבית אחת השנה".

הנפט  המשיך לרכז עניין ונסחר היום בעליות של כ-2%, לאחר שאתמול סגר בעליות של כ-3%. זאת, לאור מגעים שמקיימות רוסיה וסעודיה לגבי האפשרות של הקפאת תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים, כאשר ברקע מרחפות תחזיות הצופות ירידה חדה בביקושים לזהב השחור בטווח הקרוב. הזהב  נסחר בעליות של כ-0.5% והעפיל לשיא של כשבועיים.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום התפרסם מדד המחירים לצרכן, שהצביע על אינפלציה אפסית בחודש יולי, בהתאם להערכות הכלכלנים, לעומת עלייה של 0.2% שנרשמה ביוני. אינפלציית הליבה בארה"ב עלתה ב-0.1% ביולי, לעומת הצפי לעלייה של 0.2% ועלייה בשיעור דומה בחודש לפני. 

עוד פורסם כי בחודש יולי נרשמו בארה"ב 1.21 מיליון יחידות דיור חדשות, בעוד שהאנליסטים ציפו לתוספת של 1.18 מיליון. במקביל, התפרסם נתון אישורי הבניה שרשם ירידה קלה ל-1.15 מיליון אישורים לעומת הצפי ל-1.16 מיליון אישורים ובהשוואה ל-1.15 מיליון אישורים שנרשמו בחודש שעבר.

על רקע פרסום נתוני האינפלציה המאכזבים, המצטרפים לנתונים מאכזבים נוספים שפורסמו בזמן האחרון, נחלש היום הדולר מול כלל המטבעות המרכזיים בעולם, כולל מול השקל. 

חברת אלביט מערכות  דיווחה היום על הכנסות של כ-805 מיליון דולר, עלייה של כ-7.3%, בהשוואה לרבעון הקודם אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-63 מיליון דולר (Non-GAAP), לעומת 53.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 40 סנט למניה.

אלוט תקשורת  ריכזה עניין ונסחרה בעליות לאחר שאתמול נודע שהקרן של ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין בחברה. (לסיפור המלא) 

מניית טוויטר  נסחרה בירידות לאחר שזינקה אמש על רקע דיווחים בניו-יורק טיימס שלפיהם הרשת החברתית מנהלת דיונים עם אפל על שילוב האפליקציה שלה ב-Apple TV.