פשוטה ושימושית: אפליקציית שיחות הווידאו החדשה של גוגל

גוגל מציגה אפליקציית שיחות וידאו חדשה בשם Duo שתעבוד גם במכשירי אנדרואיד וגם במכשירי אפל, ומתיימרת לפתור את הבעיה הגדולה ביותר בתחום - שיחות שנקטעות מסיבות כאלה ואחרות

גוגל השיקה היום (ג') תשובה ליישום שיחות הווידאו פייסטיים (FaceTime), במסגרת מאמציה לשקם את מעמדה בשוק יישומי התקשורת הניידת.

השקת דואו (Duo), יישום לעריכת שיחות וידאו בסמארטפונים, מתבצעת לפני ההשקה המובטחת בקיץ הנוכחי של אלו (Allo), יישום מסרים נייד שישחק תפקיד חשוב במאמצי גוגל להיענות להרגלי השימוש המשתנים במהירות של בעלי הסמארטפונים.

ניק פוקס, מנהל יחידת יישומי התקשורת הניידת של גוגל, אמר שהחברה מקווה שדואו יהפוך ליישום שיחות הווידאו העיקרי במכשירי אנדרואיד, ויהפוך את שיחות הווידאו לצורת תקשורת נפוצה וטבעית הרבה יותר. בדומה לאלה, הוצג השירות החדש לראשונה בכס המפתחים השנתי של גוגל בחודש מאי.

עם זאת, יצטרך היישום החדש להתחרות במגוון רחב של יישומי מסרים שכוללים גם תקשורת וידאו, כגון סקייפ של מיקרוסופט ומסנג'ר של פייסבוק.

"אני לא חושבת שיהיה קל לגוגל להשיג כמות גדולה של משתמשים. הם הגיע למסיבה באיחור", אמרה קרולינה מילנסי, אנליסטית בקריאייטיב סטרטג'יס, "אנשים בעולם האנדרואיד מצאו דברים אחרים להשתמש הם".

במסגרת המאמצים לבדל את השירות, יוכלו משתמשי דואו בעלי מכשירי אנדרואיד להשתמש בפיצ'ר שנקרה Knock Knock כדי לראות את האדם בצד השני לפני שיחליטו אם לענות לצלצול. מאמציה החוזרים ונשנים של גוגל לפרוץ לתחומי המסרים השונים - מוכיחים עד כמה חשוב הפך שוק זה להיות, לדברי ג'ף בלבר, אנליסט ב-CCS Insight. "יישומי מסרים הופכים לפלטפורמות בזכות עצמן", הוסיף בלבר.

יישום שיחות הווידאו הקודם של גוגל, Hangouts, היה חלק מהרשת החברתית גוגל פלוס - ניסיון כושל שעשתה גוגל לפני 5 שנים להתחרות בפייסבוק שהחלה את קיומה במחשב השולחני.

מאז כבר נולד דור חדש של יישומי מסרים ממוקדי-סמארטפון, בהובלת WeChat של טנסנט, וגוגל מוצאת את עצמה במצב שבו היא מתחרה עם יריבות חדשות ודומיננטיות, החל בפייסבוק - הבעלים של וואטסאפ - וכלה במסנג'ר.

Hangouts פוצל מגוגל פלוס, וכעת יש לו יישום משלו. פוקס אמר כי היישום פופולרי במיוחד בקרב קבוצות עובדים, וכי פיתוחו יימשך בנפרד.

השימוש באנדרואיד במטרה למשוך קהל רחב יותר ליישומי התקשורת יהיה קשה בתקופה שבה גובר חששן של רשויות הפיקוח על התחרות בשוק מהשימוש שעושה גוגל במערכת הפעלת הסאמרטפונים הדומיננטית שלה, לדברי אנליסטים.

"לגוגל יש מנוף אדיר באופן שבו היא יכולה להניע את הביקוש באמצעות אנדרואיד, אבל זה הולך להיות בעייתי מכיוון שכל הרגולטורים בוחנים אותה בשבע עיניים", אמר בלבר.

פוקס אמר שהחברה עדיין לא החליטה כיצד תנסה לבנות קהל גדול ליישום החדש. גוגל מקווה שדואו יאפשר לה לנצל לטובתה את המגבלה העיקרית של פייסטיים - העובדה שהוא זמין רק באייפון. אפל משתמשת ביישום זה כדי להמריץ את הביקוש לסמארטפונים שלה, ובכך הציבה אותו בעמדה נחותה לעומת שירותים שפועלים גם על אנדרואיד.

עם זאת, משתמשי דואו יכולים להתקשר לכל מי שיש לו מספר טלפון נייד, במקום להזדקק לחשבון של גוגל. גוגל אמרה כי דואו יושק בארה"ב ו"בימים הבאים" גם בעולם כולו.