דלק מוכרת החזקותיה במאגרי תנין וכריש לאנרג'יאן היוונית

אנרג'יאן תשלם 148.5 מיליון דולר, מתוכם 40 מיליון דולר במזומן ■ ההסכם כולל מספר תנאים מגבילים, שעיקרם קבלת אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות

חברת אנרג'יאן תרכוש מקבוצת דלק  ואבנר את כלל זכויותיהן במאגרי הגז תנין וכריש - כך דיווחה הערב (ג') קבוצת דלק לבורסה. זאת, בתמורה לסכום של 148.5 מיליון דולר, כאשר 40 מיליון דולר מתוכם ישולמו במזומן. יתרת התמורה, בסכום של 108.5 מיליון דולר, תשולם ב-10 תשלומים שנתיים שווים ובתוספת ריבית.

רכישת הזכויות מתבצעת מול קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, זאת לאחר שבשנה שעברה העבירה נובל אנרג'י את זכויותיה במאגר לידי הקבוצה. לפני כן, החזיקו השתיים בזכויות במאגרים במאגרים באופן שווה. 

ההסכם כולל מספר תנאים מגבילים, שעיקרם הוא קבלת אישור הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, וכן קבלת אישור מבעלי המניות. בהתאם להוראות מתווה הגז, נקבע בהסכם כי חברת אנרג'יאן תעביר לקבוצת דלק וליתר השותפות את מכסת היצוא מההחזקות.

חברת אנרג'יאן היא חברת נפט וגז הרשומה בקפריסין ופעילה בעיקר ביוון. היא עוסקת בחיפוש ובהפקה של גז ונפט, תוך שהיא בים התיכון ובצפון אפריקה, עם פעילות ביוון ומצרים.

אנרג'יאן מפעילה חיפושי נפט וגז ימיים של ממשלות יוון ומצרים. אנרגי'אן הקימה יחד עם Ocean Rig מיזם משותף (Joint Venture) לפעילות של חיפוש והפקה של נפט וגז. Ocean Rig האמריקאית מתמחה בקידוחים במים אולטרה עמוקים והיא מבצעת קידוחים מסוג זה ברחבי העולם.