מגמה מעורבת בבורסות אירופה; הנפט נסחר בירידות שערים

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ נעילה שלילית אמש בוול סטריט, חוזים חיוביים היום ■ שני בכירי הפדרל ריזרב אמרו כי לא מן הנמנע שתהיה העלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר (ד') במגמה מעורבת, לאחר הנעילה השלילית אמש בוול סטריט ועל רקע ירידות גם במחירי הנפט במסחר במזרח היום. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית ובאירופה צפויה פתיחה מעורבת היום. המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת.  

 

המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים בדריכות לפרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, מהם ינסו להבין מה צפוי בהמשך המדיניות המוניטרית. הפרוטוקולים יתפרסמו לאחר נעילת המסחר באירופה בשעה 21:00 (שעון ישראל). 

מדדי וול סטריט סגרו אמש בירידות שערים בשיעור מירבי של 0.7% לאחר ששני בכירי הפדרל ריזרב אמרו כי לא מן הנמנע שתהיה העלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר. נשיא הפד בניו-יורק וויליאם דאדלי אמר כי "אנו מתקרבים לעבר נקודת זמן שבה יהיה מתאים להעלות את הריבית אפילו יותר. הכלכלה נמצאת במצב טוב, שוק העבודה עומד ביעדים שלו ואף ממשיך להפיק רווחים סבירים". גם נשיא הפד באטלנטה דניס לוקהארט התייחס מאוחר יותר לריבית בארה"ב ואמר כי הוא "מאמין בכלכלה האמריקאית", ולכן הוא "אינו פוסל לפחות העלאת ריבית אחת השנה".

הממשל בסין צפוי להכריז היום על פתיחת השוק למשקיעים מהונג-קונג לאחר אישור שניתן למהלך אתמול. התוכנית, שנקראת יוזמת Shenzhen-Hong Kong, תאפשר למשקיעים משני האזורים לקנות ולמכור מניות בשתי הבורסות. המהלך הוא חלק ממאמצים סיניים לפתוח את המגזר הפיננסי לשלהם תחרות ולהנגיש אותו למשקיעים מחוץ למדינה. 

ביפן הבורסה המקומית עולה במסחר על רקע היחלשות הין מול הדולר. יחד עם זאת, לדברי אנליסטים המטבע היפני צפוי להתחזק בתקופה הקרובה על רקע אכזבת השוק מצעדי התמרוץ של הממשל. 

מחיר הנפט נחלש היום במסחר במזרח עד 0.7% ל-48.4 דולר לחבית נפט מסוג ברנט. נפט מסוג WTI יורד ב-0.5% ל-46.3 דולר לחבית.