עסקה בהיי-טק? פורמולה מגלה עניין ברכישת אלוט

חברת החזקות הטכנולוגיה מנהלת מגעים שטרם הבשילו לרכישת אלוט, שבקופתה היו בסוף הרבעון השני כ-117 מיליון דולר ■ השבוע נודע: סורוס הפך לבעל עניין באלוט

אנדריי אלפנט / צילום: תמר מצפי
אנדריי אלפנט / צילום: תמר מצפי

העובדה כי חברת ציוד התקשורת אלוט תקשורת  מחפשת רוכש אינה חדשה. בחודשים האחרונים, על רקע חולשה בתוצאות החברה מחד גיסא, וקופת המזומנים התפוחה שלה מאידך גיסא, נעשו פניות לכמה גורמים שעשויים להתעניין בחברה, אך עד כה, המגעים לא הבשילו למשא ומתן מתקדם יותר, ולא לעסקה.

עם זאת, נראה שהמאמצים בכיוון נמשכים: ל"גלובס" נודע כי פורמולה  - חברת החזקות הטכנולוגיה השולטת בחברות סאפיינס, מג'יק ומטריקס - מתעניינת ברכישת אלוט. מגעים בנושא התקיימו, אך בשלב זה טרם הבשילו לעסקה. על פי הערכות, דובר על פרמיה משמעותית על מחיר השוק של אלוט. בעבר דווח כי גם עם חברת רדוור היו מגעים ראשוניים לבחון אפשרות של עסקה. מפורמולה ומאלוט לא נמסרה תגובה לידיעה.

מניית אלוט נסחרת בנאסד"ק ובת"א במחיר של כ-5.1 דולרים, שמשקף לחברה שווי של 172 מיליון דולר. מתחילת השנה, המניה נחלשה בכ-12%. למעשה, קופת המזומנים של אלוט, שבה היו בסוף הרבעון השני כ-117 מיליון דולר, מהווה חלק נכבד משווי השוק שלה, ומצביעה על כך שהשוק מתמחר את פעילות החברה בכ-55 מיליון דולר בלבד.

פורמולה, בדומה לאלוט, היא חברה דואלית. שווי השוק שלה הוא 512 מיליון דולר, והיא נשלטת על-ידי החברה הפולנית אסקו (46.3%). בסוף הרבעון הראשון היו לפורמולה כ-325 מיליון דולר בקופה, כך שהיא לא אמורה להתקשות לממן רכישה בסדר הגודל של אלוט.

הרכישות האחרונות שבוצעו בקבוצת פורמולה נעשו בעיקר על-ידי החברות הבנות, אך לפני מספר חודשים גם פורמולה ביצעה רכישה, כששילמה 25.8 מיליון דולר תמורת 50% מ-TSG - לשעבר פעילותה הביטחונית של חברת נס - לצד התעשייה האווירית, שרכשה את ה-50% הנותרים.

אלוט, בניהולו של אנדריי אלפנט, מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, וכבר כמה רבעונים מתקשה להתאושש מהקשיים בעסקי הליבה (DPI, ניטור וניהול תעבורת יישומים באינטרנט), בעוד שפעילותה בתחומי הערך המוסף והאבטחה אינה מפצה על הירידה ב-DPI. לאחרונה הודיעה אלוט על ביצוע רה-ארגון, שכלל ככל הידוע גם פיטורים של כמה עשרות עובדים.

רק השבוע נודע שקרן הגידור של המיליארדר ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין באלוט, לאחר שהגיעה להחזקה של כ-2.2 מיליון מניות, כ-6.6% מהון המניות, דיווח שהוביל לקפיצה של 4.6% במנייתה אתמול בנאסד"ק. בעלי מניות בולטים אחרים הם זהר זיסאפל, עם 8.6%, פידליטי, עם 8.3%, מגדל עם 7.8%, הפניקס עם 7.3% וגופים מוסדיים מארה"ב עם החזקות קטנות יותר.