הבורסה ננעלה בעליות קלות: מיטב דש טיפסה 7%, אלוט 3.4%

עליות קלות בוול סטריט ■ הפסדי נגב קרמיקה ואפריקה תעשיות צפוייים להעמיק, פורמולה מתעניינת ברכישת אלוט ■ קרן זרה מעוניינת ברכישת מיטב דש

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ה') בעליות שערים קלות, בהתאם למגמה שמאפיינת היום את המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, בעוד שהמסחר בניו-יורק ננעל אמש בעליות.

 

האם מתקרבת שעתה של העלאת ריבית בארה"ב? ישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב חושפת חילוקי דעות בין נגידי הבנק המרכזי האמריקאי, שחלקם חושבים שיש להעלות ריבית כבר עכשיו בעוד חלק אחר חושב כי יש להמתין לנתונים נוספים על הכלכלה האמריקאית.

בסיומה של הישיבה קבעו חלק מחברי ועידת השוק הפתוח שבקרוב העלאת ריבית תהיה הכרחית. למרות ההצבעה וההחלטה שלא להעלות ריבית בישיבה האחרונה, נראה שחילוקי הדעות בתוך הפד מתרחבים, מה שגורם לציפיות להעלאת ריבית בספטמבר.

עונת הדוחות בעיצומה, ואתמול נחשף ב"גלובס" כי ההפסדים והמחיקות בחברת נגב קרמיקה צפויים להימשך גם ברבעון השני של 2016, ולגרור גם את החברה האם, אפריקה תעשיות, להציג הפסד כבד בדוחותיה הכספיים.

ברבעון הראשון של 2016 דיווחה אפריקה תעשיות על הפסד של כ-16 מיליון שקל, בעקבות הפסד של 14.3 מיליון שקל שרשמה החברה הבת נגב קרמיקה, ומגמה זו צפויה כאמור להימשך, כנראה שבסכומים גבוהים אף יותר, של מעל 20 מיליון שקל, ברבעון השני של השנה. נציין את אפריקה .

אתמול נחשף ב"גלובס" כי פורמולה  מתעניינת ברכישת אלוט תקשורת . מגעים בנושא התקיימו, אך בשלב זה טרם הבשילו לעסקה. על פי הערכות, דובר על פרמיה משמעותית על מחיר השוק של אלוט.

אל על  הוסיפה לרכז לאחר שזינקה אתמול על רקע דוחות כספיים רבעוניים חזקים.

מיטב דש  דיווחה כי קיבלה פנייה מקרן השקעות בינלאומית להתקשר בעסקה לרכישת מלוא המניות. לאור ההצעה, החליט דירקטוריון החברה לקיים מגעים במטרה לבחון את מתווה העסקה והיתכנותה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]