החלום מתרחק: רה-ארגון בפעילות התלת-ממד של קמטק

במסגרת המהלך מתכננת מפתחת מערכות הבדיקה לחסוך כ-3 מיליון דולר ■ המשקיעים לא התרגשו מההודעה, והמניה דווקא עלתה אתמול ב-1.7%

בשנים 2013-2014 חוותה מניית קמטק   כמה ימי מסחר חריגים במיוחד, עם זינוקים בשיעור דו-ספרתי במחזורי מסחר גבוהים במיוחד, וזאת על רקע התפתחויות בתחום התלת-ממד, שהצית את דמיון המשקיעים בחברה. קמטק פיתחה מערכת בשם Gryphon להזרקת דיו בתלת-ממד ליישומים הקשורים למעגלים מודפסים, וכל עדכון בנושא הלהיב את השוק.

ההודעה שפרסמה קמטק אתמול מראה על הפער, לפחות במונחי לוחות זמנים, בין החלום למציאות. קמטק עדכנה על רה-ארגון בפעילות ההדפסה הדיגיטלית וסיום התמיכה ב-4 מערכות ה-Gryphon המותקנות כיום אצל לקוחות. קמטק מצפה לחסוך כ-3 מיליון דולר לשנה ולצמצם את ההוצאות על פעילות זו ל-2.5 מיליון דולר. במקביל היא תפתח במשך כ-18 חודשים את הדור הבא של המדפסות הדיגיטליות שלה. החברה בוחנת את השפעת ההחלטה על המאזן שלה, ומעריכה שתכיר בדוחות הרבעון השלישי בהוצאות של 300-400 אלף דולר בגין הרה-ארגון.

לדברי רפי עמית, יו"ר ומנכ"ל קמטק, הניסיון הוכיח לחברה שיש צורך בתכנון מחדש של המערכת ובשיפור התהליך והדיו. "אנו ממשיכים להאמין שטכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית עדיפה משמעותית מהתהליכים הקיימים בתעשיית המעגלים המודפסים, וזהו העתיד של התעשייה. עם זאת, אנו מבינים שתהליכי החדירה וחינוך השוק יהיו ארוכים יותר ממה שצפינו בעבר", אמר עמית. לאחר ההודעה עלתה אתמול המניה ב-1.7%.

קמטק נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 87 מיליון דולר, שנמוך בהשוואה לזה שבו נסחרה ב-2013-2014 כשחלום התלת-ממד היה רק בתחילתו.