לראשונה: החל מהחודש - אובר תפעיל מוניות ללא נהג בארה"ב

אובר כובשת פסגה שעוד אף חברה אחרת לא הצליחה לכבוש ■ בשלב הראשון תיערך הנסיעה במוניות החכמות בחינם, וגם בהמשך צפוי התעריף שלהן להיות זול יותר

אפליקציית אובר / צילום: בלומברג
אפליקציית אובר / צילום: בלומברג

לראשונה בעולם: החל מהחודש, תפעיל ענקית המוניות אובר (Uber) מוניות אוטונומיות שמסוגלות לנסוע ללא מגע אנושי בפיטסבורג שבארה"ב. בהתחלה, ילוו את המוניות החכמות נהגים אשר ישבו במכונית, יפקחו על הנסיעה ויתערבו בה במקרה הצורך. זאת, כדי להימנע משיבושים גורליים שעשויים לחול בטכנולוגיה החדשה.

לקוחות החברה יוכלו להזמין את המוניות החכמות באמצעות אפליקציית אובר, שתשלב את הנסיעות החכמות בתוך מערכת ההזמנות של הנסיעות "הרגילות", כך שהמוניות האוטונומיות יישלחו ללקוחות באופן אקראי. בשלב הראשון תיערך הנסיעה במוניות החכמות בחינם, וגם בהמשך צפוי התעריף שלהן להיות זול יותר מאשר התעריף במוניות ה"רגילות" של החברה.

ענקית המוניות מחזיקה כבר במספר מכוניות אוטונומיות שיוצרו על ידי וולוו ומבוססות על דגם ה-XC90 של החברה. המכוניות האוטונומיות שבידי אובר כוללות מצלמות, לייזירים, חיישני GPS ומכ"ם. עד סוף שנת 2016, כך לפי דיווח בבלומברג, צפויה אובר להחזיק ב-100 מוניות אוטונומיות. 

 

נוסף על כך, נודע כי אובר חתמה על הסכם לפיתוח מכוניות אוטונומיות בשווי של 300 מיליון דולר עם וולוו. המכוניות צפויות לצאת אל השוק בשנת 2021. לפי ההערכות, חלקן יימכרו ישירות לצרכנים.

אובר, יש לציין, כובשת פסגה שעוד אף חברה אחרת לא הצליחה לכבוש. אמנם גוגל כבר ביצעה נסיעות ברכבים האוטונומיים שהייתה שותפה בפיתוחן, אולם ענקית החיפוש טרם העיזה לפתוח את הנסיעות לשוק ועד כה ניסו את המכוניות רק עובדיה.