בורסות אירופה ננעלו בירידות; מדד הדאקס איבד כ-0.5%

יור"ית הפד ג'נט ילן צפויה לנאום בסוף השבוע בכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול ■ נגיד הבנק המרכזי היפני אמר בסוף השבוע כי הוא לא שולל להוריד פעם נוספת את הריבית ■ הנפט נסחר בירידות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים לאחר שהמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת וכשברקע ירידות שערים קלות בוול סטריט. המשקיעים בעולם מתמקדים בשאלת העלאת הריבית בארה"ב מחד ובהמשך מדיניות ההקלה המוניטרית ביפן ובאירופה מאידך. 

 

רמזים לגבי עתיד המדיניות המוניטרית בארה"ב תוכל לספק יו"רית הפד ג'נט ילן, שתנאם בוועידת הבנקאים המרכזיים שתיפתח בסוף השבוע בג'קסון הול. לפי חלק מהערכות היא תרמוז על כך שהבנק המרכזי מוכן להעלאת ריבית נוספת וזאת בשל השיפור בנתונים הכלכליים בתקופה האחרונה. סגנה, סטנלי פישר, אמר אתמול בראיון ל"רויטרס" כי הפד קרוב להשגת יעדיו המרכזיים - תעסוקה מלאה ואינפלציה של 2%, ובכך למעשה רמז כי הבנק המרכזי קרוב להעלאת הריביות בהמשך השנה.

הנפט  נסחר היום בירידות, וזאת בצל נתונים שפורסמו ביום שישי והצביעו על עלייה במספר אסדות הנפט הפעילות בארה"ב וכן על רקע הערכות אנליסטים לפיהם העליות במחירים היו ללא הצדקה ממשית.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת. 

ביפן, נגיד הבנק המרכזי הרוהיקו קורודה אמר בסוף השבוע כי הוא לא שולל הפחתה נוספת של הריבית, שנמצאת כבר ברמה שלילית של 0.1%-. "רמת הריבית השלילית במדינות האיחוד האירופי גבוהה יותר מאשר ביפן, ולכן, באופן טכני, עדיין יש מרחב לקיצוץ נוסף בשיעור הריבית השלילי שלנו", הוא הסביר. על רקע הערותיו של קורודה, הין היפני נחלש היום מול הדולר ונסחר סביב 100.7 ין לדולר.