בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים; מדד הדאקס טיפס כ-1%

נעילה מעורבת אמש בוול סטריט ■ בשווקים ממתינים לנאומה של נגידת הפד ילן בסוף השבוע: האם פני הפד להעלאת ריבית כבר בחודש הבא?

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה חיובית, לאחר שהמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני טיפס היום ב-0.95% ומדד הקאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.72%. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. 

 

המשקיעים באירופה, כעמיתיהם ברחבי העולם, ממתינים להתייחסות מנגידת הפד ילן באשר למדיניות הריבית, בכנס השנתי של הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול, וזאת לאור התבטאויות של בכירי הבנק המרכזי בשבועות האחרונים, שרומזים כי הגיעה העת להעלות ריבית.

"יש עוד ימים עד לכינוס בג'קסון הול, אך נראה כי השווקים כבר מתחילים לתמחר את האפשרות כי ריבית הפד תעלה כבר החודש הבא", ציינו הבוקר ב-IG.

מכל מקום, רבים מעריכים כי בכל מקרה הפד ימתין לדוח התעסוקה לחודש אוגוסט, שנראה כי יהיה אחד הגורמים המשמעותיים שיכריעו את הכף באשר להעלאת ריבית אפשרית קרובה.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בגוש האירו, שטיפס לרמה של 51.8 נקודות ביולי, בעוד בשוק ציפו לקריאה של 53 נקודות ולאחר קריאה של 52.9 נקודות ביוני. מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור ירד קלות לרמה של 51.8 נקודות, כאשר אנליסטים ציפו לקריאה של 52.1 נקודות ולאחר קריאה של 52 נקודות ביוני.

הנפט  ממשיך לרכז עניין לאחר שנפל אתמול ביותר מ-3%. הזהב השחור חווה ראלי בשבועיים האחרונים על רקע ספקולציות כי יצואניות הנפט הגדולות יעשו מעשה ויגבילו תפוקה על מנת להתמודד עם המחירים הנמוכים.

המסחר בבורסות אסיה ננעל, כאמור, במגמה מעורבת. 

מניות היצוא היפניות נסחרו תחת לחץ בצל התחזקות הין. נציין את טויוטה, ניסאן והונדה.

 [לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]