ירידות בסיום המסחר בבורסה; צנורות זינקה ביותר מ-60%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; יציבות בחוזים העתידיים בניו יורק ■ חלל תקשורת חתמה על הסכם מיזוג ■ צדיק בינו יוכל למכור את החזקותיו בפז נפט בבורסה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ד') בירידות שערים, בהתאם למגמה בפתיחת המסחר בניו יורק.

 

נראה כי המשקיעים "יושבים על הגדר" לקראת נאומה של יו"רית הפד ג'נט ילן בסוף השבוע בוועידת הבנקים המרכזיים שתתקיים בג'קסון הול, ארה"ב. הסיכוי להעלאת ריבית בפגישת הריבית הבאה, בספטמבר, עלה ביממה האחרונה מרמה של 15% ל-24%, זאת חרף העובדה שרבים מעריכים כי הפד לא יפעל בחודש הבא כדי לא לערער את השווקים לפני הבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר. בהתאם, החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי גבוה יותר של כ-42% להעלאת ריבית בדצמבר.

ומה לגבי הזירה המוניטרית המקומית? נראה שנגידת בנק ישראל קרנית פלוג יכולה להיות רגועה בבואה להחליט על המדיניות המוניטרית ביום שני בשבוע הבא שכן, התמונה המצטיירת מהנתונים שפורסמו לאחרונה היא של שיפור מתמשך. כך למשל, קצב הצמיחה ברבעון השני עלה ברבעון השני ל-3.7% בקצב שנתי וסיכם את המחצית הראשונה של השנה בקצב של 2.9%, מעל התחזיות של האוצר לקצב צמיחה שנתי של 2.5%. מעבר לכך, שיעור האבטלה ירד ביולי לרמת שפל של 4.7%, האינפלציה המשיכה לעלות, כאשר מחירי הדיור המאמירים לצד התחזקות השקל מעיבים על שלל הנתונים החיוביים. לכן, הקונצנזוס בשוק מצביע על כך שבנק ישראל ימשיך "לשבת על הגדר" בהחלטות הקרובות ולהמתין עם העלאת הריבית לשנה הבאה.

הבורסה משיקה את מערכת מאיה החדשה; מה התחדש?

שותפויות הגז דלק קידוחים   ואבנר   דיווחו הבוקר על גידול של כ-24% בהכנסות וכ-30% ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, זאת כתוצאה מעלייה חדה בביקוש לגז טבעי ממאגר "תמר". (לסיפור המלא).

צנורות המזה"ת , החברה בת של גאון אחזקות, הודיעה היום על מכירת קרקע בשטח של 180 דונם סמוך לצריפין, תמורת כ-386 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

חלל תקשורת  התקשרה בהסכם מיזוג עם חברת Luxembourg Space Telecommunications מלוקסמבורג, חברה בת בבעלות מלאה של חברת התקשורת הסינית Beijing Xinwei Technology. על פי ההסכם, תרכוש החברה הסינית, בדרך של מיזוג משולש, את מניות חלל תמורה לסך של 285 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל).

פז נפט  הודיעה כי בעל השליטה צדיק בינו קיבל אישור מראש הממשלה ושר האוצר למכור החזקותיו בחברה בבורסה.

חדש בפורטל הפיננסי של "גלובס": נתוני מכירה בשורט

פריון נטוורק  בולטת במסחר לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" מאבק השליטה בחברה, במרכזו רונן שילה, בעל מניות מרכזי בחברה, פועל להדחת המנכ"ל ג'וזף מנדלבאום. זאת על רקע קריסה של כמעט 70% מערך המניה מתחילת השנה.

הראל   וגזית גלוב  דיווחו אתמול על שחיקה חדה ברווחים.