עליות בסיום המסחר באירופה; המשקיעים במצב של "נחכה ונראה"

דריכות בשווקים לקראת הנאום של ג'נט ילן ובנקאים מרכזיים אחרים בוועידת ג'קסון הול בסוף השבוע ■ הנפט נחלש לאחר שאתמול הוסיף לערכו יותר מ-1% ■ החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לוועידת הבנקים המרכזיים בג'קסון הול בסוף השבוע.החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים כעת בירידות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בארה"ב בעליות קלות.

 

המשקיעים נמצאים כעת במצב של "נחכה ונראה" לקראת נאומה של יור"ית הפד ג'נט ילן בסוף השבוע בוועידת הבנקים המרכזיים שתתקיים בג'קסון הול. רבים מעריכים כי ילן תפעל ותעלה ריביות רק בדצמבר או בתחילת 2017. בכל מקרה היא צפויה לשגר רמזים בנאום שלה לגבי עתיד המדיניות המוניטרית של הפד.

הנפט המשיך לרכז עניין ונסחר היום בירידות, לאחר שאתמול הוסיף לערכו יותר מ-1%. זאת על רקע דיווחים ברויטרס לפיהם איראן שולחת איתותים לגבי האפשרות שהיא תצטרף למחנה המדינות שמעוניינות להגביל את תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים. איראן, יצואנית הנפט השלישית בגודלה באופ"ק, הגדילה את התפוקה שלה מאז הוסרו עליה הסנקציות הבינלאומיות על יצוא נפט בתחילת השנה.

מניית גלנקור בלטה במסחר לאחר שהחברה הודיעה על מכירת 30% ממניות חברת Ernest Henry copper mine שהיא מחזיקה, לחברת Evolution Mining תמורת כ-670 מיליון דולר. 

פולקסוואגן הודיעה כי יישבה את המחלוקת שהייתה על עם שני ספקים שלה, מחלוקת שגרמה לשיבוש בייצור כלי הרכב של החברה בימים האחרונים.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. 

 

 

ביפן הין נחלש קלות מול הדולר ונסחר סביב 100.4 ין לדולר ובכך מעניק רוח גבית לבורסה המקומית שנסחרת בעליות קלות. המשקיעים באסיה ממתינים בדריכות להודעת הריבית ביפן בחודש הבא וזאת לאחר שנגיד הבנק היפני אמר לפני ימים ספורים כי הוא אינו שולל הורדה נוספת של הריבית, שכבר נמצאת בטריטוריה שלילית של 0.1%-.

מניות היצוא ביפן נסחרות היום במגמה חיובית מובהקת. נציין את טויוטה, ניסאן וסוני. גם מניות האנרגיה ביבשת רושמות עליות, ביניהן סנטוס, וודסייד ואינפקס.