הטיפ היומי: פוטנציאל בזכות הצמיחה וההבטחה של הסקטור

בתמיר פישמן ממליצים על מניית סולאראדג', ומעריכים כי למרות התנודתיות בטווח הקצר, תחום האנרגיה הסולארית נראה מבטיח ובעל פוטנציאל גדול

סולאראדג' / צילום: אתר החברה
סולאראדג' / צילום: אתר החברה

חברת סולאראדג'  נסחרת בנאסד"ק בשווי של 686 מיליון דולר. החברה הישראלית מפתחת ומייצרת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית. מערכת זו מאפשרת ניצול גדול יותר של האנרגיה שנקלטת בקולט הסולארי וזאת על-ידי אופטימיזציה של תפקוד כל אחד מהקולטים, תוך אספקת נתונים בזמן אמת על תפוקתם.

לסולאראדג' יש מספר גדול של לקוחות ברחבי העולם, כאשר מכירות החברה מגיעות בעיקר מארה"ב (כ-69%), אירופה (כ-23%), אוסטרליה ואסיה (כ-8%). חשוב לציין כי לחברה יש מגוון רחב של לקוחות ורק לקוח אחד גדול המהווה יותר מ-10% מסך הכנסותיה.

בין הלקוחות הגדולים הנוספים שלה ניתן למנות את חברת Tesla ואת SolarCity, הנחשבות לחברות קשורות וזאת מכיוון שבעל המניות הכי גדול ויו"ר הדירקטוריון של שתי החברות הינו אילון מאסק. לאחרונה פורסמה הצעת רכש של טסלה לקניית SolarCity, והדבר מהווה סיכון לסולאראדג', שכן סביר להניח שלאחר מיזוג בין החברות יתבצעו מהלכי ייעול שונים וביניהם צמצום בעלויות ובספקים. ככל הנראה, לאחר המיזוג, טסלה תעבור לפתח בעצמה את ממירי החשמל, אשר אותם היא רוכשת כעת מסולאראדג'. הידיעה בדבר הרכישה התפרסמה לפני מספר שבועות ומאז נחלשה מניית סולאראדג'.

בנוסף, בתחילת אוגוסט פרסמה סולאראדג' את דוחות הרבעון הפיסקאלי הרביעי, שעוררו את חשש האנליסטים. מהדוחות עולה שמכירותיה הסתכמו בכ-124.8 מיליון דולר, נתון שלא משקף צמיחה לעומת הרבעון הקודם ואף נמוך במקצת מתחזיות החברה. לעומת זאת, הרווח למניה (על בסיס Non-GAAP) היה 44 סנט, לעומת צפי לרווח של 41 סנט למניה.

במקביל לדוחות החברה, חברות נוספות מתחום האנרגיה הסולארית בארה"ב דיווחו גם כן על תוצאות מאכזבות לרבעון. בתוך כך, לאחרונה חלה האטה משמעותית בסקטור זה, הבאה לידי ביטוי בהורדות דירוג ומחירי יעד על-ידי האנליסטים בשוק.

למרות ההאטה בארה"ב והמומנטום השלילי של המניות בענף, הביצועים של החברה משקפים צמיחה של כ-50% לעומת השנה שעברה. בנוסף, החברה פרסמה תחזית חיובית לרבעון הבא, אשר מתבססת בעיקר על הרחבת היקפי פעילות באירופה.

לסיום, למרות התנודתיות בטווח הקצר, תחום האנרגיה הסולארית נראה מבטיח ובעל פוטנציאל גדול.

*** בוריס מגזניק, ניהול השקעות תמיר פישמן. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם