ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניות התרופות ירדו בכ-4%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ המועמדת לנשיאות קלינטון התבטאה בחריפות נגד מיילן, שנכנעה ללחץ והודיעה היום על הפחתת המחיר של תרופת האפיפן ■ ביהמ"ש פסק נגד הפטנט של הקופקסון 40 מ"ג של טבע

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה התנהל היום (ה') בירידות, בהובלת מניות התרופות שמכבידות על מדד המעו"ף, על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים וכך גם הבורסות בארה"ב. פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוגוסט התרחשה הבוקר, בשער קובע של 1,445.12 נקודות.

 

המשקיעים בעולם דרוכים לקראת נאומה של נגידת הפד ילן מחר בכינוס הכלכלי השנתי בג'קסון הול, וויומינג. הסוחרים ינסו להבין לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב באשר להעלאת ריבית, וכן יקוו כי ילן תספק תשובות באשר לתחזיות בנוגע לכלכלת ארה"ב.

ומה לגבי הזירה המוניטרית המקומית? נראה שנגידת בנק ישראל קרנית פלוג יכולה להיות רגועה בבואה להחליט על המדיניות המוניטרית ביום שני בשבוע הבא שכן, התמונה המצטיירת מהנתונים שפורסמו לאחרונה היא של שיפור מתמשך.

כך למשל, קצב הצמיחה ברבעון השני עלה ברבעון השני ל-3.7% בקצב שנתי וסיכם את המחצית הראשונה של השנה בקצב של 2.9%, מעל התחזיות של האוצר לקצב צמיחה שנתי של 2.5%. מעבר לכך, שיעור האבטלה ירד ביולי לרמת שפל של 4.7%, האינפלציה המשיכה לעלות, כאשר מחירי הדיור המאמירים לצד התחזקות השקל מעיבים על שלל הנתונים החיוביים. לכן, הקונצנזוס בשוק מצביע על כך שבנק ישראל ימשיך "לשבת על הגדר" בהחלטות הקרובות, ולהמתין עם העלאת הריבית לשנה הבאה.

מניות התרופות שנסחרות במדד ת"א 25 חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים משמעותיים. נתחיל במיילן . אמש הייתה זו המועמדת לנשיאות, הילארי קלינטון, אשר התבטאה בחריפות נגד החברה ומדיניות המחירים שלה. קלינטון כתבה כי החברה מנצלת את התלות של החולים בתרופה שלה ולכן מעלה מחירים בצורה בלתי סבירה. 

מיילן נכנעה ללחץ והודיעה היום כי היא מפחיתה את המחיר של תרופת אפיפן, תרופה לטיפול באלרגיה, ב-50% למחיר של 300 דולר אך רק לחלק מהלקוחות. 

גם לטבע  צרות משלה. בית המשפט האמריקאי פסק אמש כי רכיב בקופקסון 40 מ"ג אינו מוגן כפטנט. הקופקסון 40 מ"ג נחשב לקו ההגנה המשמעותי ביותר בהגנה על תרופת הקופקסון האינובטיבי, ולכן ההשפעה השלילית החדה על המניה.

צנורות המזה"ת , החברה בת של גאון אחזקות, זינקה אתמול בחדות לאחר שהודיעה על מכירת קרקע בשטח של 180 דונם סמוך לצריפין, תמורת כ-386 מיליון שקל. החברה מעריכה כי כתוצאה מהמכירה יווצר לה רווח הון של כ-300 מיליון שקל.

חלל תקשורת  מוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול על הסכם מיזוג עם חברת התקשורת הסינית Xinwei תמורת 285 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]