מניות הרכב משכו את המסחר באירופה לירידות בסיום המסחר

נעילה שלילית אמש בוול סטריט ■ רווחי פטרוצ'יינה התרסקו במחצית הראשונה של השנה ■ דריכות לקראת נאומה של נגידת הפד ילן מחר בג'קסון הול

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בירידות, על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות במרבית הבורסות.

 

הסוחרים באירופה, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת נאומה של נגידת הפד ילן מחר בכינוס הכלכלי השנתי בג'קסון הול, וויומינג. הסוחרים ינסו להבין לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב באשר להעלאת ריבית, וכן יקוו כי ילן תספק תשובות באשר לתחזיות בנוגע לכלכלת ארה"ב.

"אם יהיה זעזוע מדברי ילן, זה יקרה אם היא תעלה מפורשות את הסיכוי להעלאת ריבית בספטמבר, אירוע שנכון להיות מתומחר רק בכ-27% סיכוי. הדבר ההגיוני ביותר שיקרה לדעתנו היא שהנגידה תגיד שכל ישיבה מעכשיו היא 'חיה'", ציינו הבוקר ב-National Australia Bank. 

הנפט  נשאר במוקד וממשיך להיסחר בתנודתיות. הזהב השחור חווה ראלי בשבועות האחרונים, ואז רשם ירידות ניכרות, והכל בשל הערכות כי יצואניות הנפט הגדולות יקבלו החלטות להגבלת תפוקה על מנת לשמור על רמות מחירים - הערכות שטרם התממשו.[

ממשלת צרפת הודיעה כי היא לא השמיטה אלמנטים חשובים מהחקירה שהיא מנהלת בפרשת הזיהום נגד רנו .  

ועוד בסקטור הרכב, פולקסוואגן  הודיעה כי תפוקת הייצור במפעליה בגרמניה תשוב למצב נורמלי ביום שני. בימים האחרונים הייצור של החברה שובש בעקבות סכסוך עם חלק מהספקים שלה. אתמול הודיעה החברה כי היא יישבה את המחלוקת מול הספקים.

פטרוצ'יינה  עמדה במוקד במסחר באסיה לאחר שענקית האנרגיה דיווחה כי רווחיה במחצית הראשונה של השנה קרסו ב-98% ל-80 מיליון דולר, לעומת המחצית הראשונה אשתקד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]