רעידת האדמה באיטליה: מניין ההרוגים עלה ל-247

מדובר בעלייה של כמעט 100 הרוגים בהשוואה לדיווח הקודם, 159 ■ אלפים נפצעו או נותרו מחוסרי בית

צילום מהאויר על אזור רעידת האדמה באיטליה / צילום: רויטרס
צילום מהאויר על אזור רעידת האדמה באיטליה / צילום: רויטרס

מניין ההרוגים ברעידת אדמה באיטליה עלה ל-247 - כך מסרה הבוקר (ה') סוכנות ההגנה האזרחית במדינה. מדובר בעלייה של כמעט 100 הרוגים בהשוואה לדיווח הקודם, 159. מהסוכנות נמסר כי לפחות 190 בני אדם נהרגו במחוז ריאטי שבמרכז איטליה ו-57 נוספים בעיר אסקולי פיצ'נו הסמוכה. כמו כן, אלפים נפצעו או נותרו מחוסרי בית.

במהלך הלילה עמלו כוחות החילוץ האיטקליים במוקדי ההרס תחת תאורה ניידת, לאחר שנפל החשמל באזורים שנפגעו מרעידת האדמה. ככל הנראה, העלייה החדה במספר ההרוגים היא תוצאה של האצת פעולות החילוץ עם שחר, שבמהלכן אותרו גופות נוספות בין ההריסות.

רעידת האדמה, בעוצמה של 6.2, אירעה אתמול בסמוך לשעה 4:36 (שעון ישראל). העיירות שנפגעו במידה הקשה ביותר הן אקומולי, אמטריצ'ה, פוסטה וארקווטה דל טורנטו. הרעש הרעיד את העיירות והכפרים שנמצאים בלב האזור ההררי של המדינה, מה שהפך את מבצע החילוץ לקשה במיוחד. מוקד הרעש היה 76 קילומטרים מדרום-מזרח לעיר פרוג'ה, והוא הורגש גם בבירה רומא.

אתמול בשעות הצהריים נאם ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי. "אתם יכולים לראות כמה טוב צוותי ההצלה עובדים. הפעולות נמשכות והן נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר. "זהו הזמן לבכות, אך גם לפעול. בשעות הקרובות אנו מסוגלים להציל חיי אדם ולהעניק תקווה לאזורים שנפגעו באופן חמור".

נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, אמר אתמול כי רעידת האדמה היא "רגע של כאב" עברו העם האיטלקי, והוסיף כי מחשבותיו עם הקורבנות. "בשלב זה אנו צריכים לגייס את כל כוחותינו כיד להציל חיי אדם, לטפל בפצועים ולהבטיח את התנאים הטובים ביותר עבור האנשים שנותרו ללא קורת גג".