פרטנר במכרז לשדרוג ליבת הרשת; רוצה להגביר קצב גלישה

מבקשת הצעות מספקים לפתרונות לשימוש ברשת הקווית של בזק בטכנולוגיית g.fast ובסיבים אופטיים בחלק מהמקומות

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת פרטנר מקדמת את פרויקט פריסת הסיבים העצמאית שלה ולאחרונה החלה בסדרה של ניסויים ובדיקות עם מספר יצרנים לקראת מכרז שתערוך בקרוב. פרטנר בודקת פתרונות בתחום ה-g.fast שיאפשרו לה לספק קצבי גלישה סלולרית של עד 1 ג'יגה על גבי הנחושת של בזק, ופתרונות נוספים שיאפשרו חיבור של לקוחות ישירות לסיבים אופטיים (P2P), במקומות שישתלם לה לעשות זאת.

בנוסף, פרטנר מבקשת הצעות לשדרוג ליבת הרשת של החברה ל-IMS, מה שיאפשר לה להציע שירותים נייחים וניידים כאחד ותוכל להרחיב את רשימת השירותים שהיא מספקת.

ליבת הרשת של פרטנר היא כרגע מבוססת על ציוד של אריקסון והיא ניתנת לשדרוג, אלא שכחלק מתהליך התייעלות שעוברת החברה היא הופכת כל אבן במסגרת זאת ולכן פנתה לספקים כדי לקבל הצעות.

כאן המקום להזכיר שלאחרונה זכתה אריקסון בחוזה ענק בחברת PHI, שהיא חברת הרדיו המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל, ושם היא מחליפה את כל האתרים של נוקיה שאיתה עבדה הוט מובייל. מבחינת פרטנר לעובדה זו אין משמעות לגבי ליבת הרשת שלה, שאותה כאמור היא רוצה לשדרג מצד אחד ומצד שני לחסוך בהוצאות.

בעניין הרשת הקווית, פרטנר בודקת כרגע פתרונות g.fast של חברת אדטראן, של חברת קאליקס שנרכשה על ידי אריקסון, והיא תבדוק פתרונות של חברת נוקיה (שרכשה את אלקטל-לוסנט) ויצרן סיני נוסף. פרטנר נמצאת בשלב של ניסוי משתמשים ברמת גן, והיא ממתינה לקבל אישור מבזק לפריסת סיבים אופטיים דרך תעלות התקשורת שלה.