לקראת נאום ילן מחר: ירידות בסיום המסחר בוול סטריט

היום נפתח בג'קסון-הול כנס הבנקאים - מחר תנאם יו"רית הפד ג'נט ילן ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות והזמנות המוצרים בני-קיימא ■ מניות התרופות צפויות לבלוט; מיילן נכנעה ללחץ והפחיתה את מחיר תרופת האפיפן

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

העצבנות בניו יורק נמשכה והמדדים המובילים בניו יורק רשמו היום  (ה') ירידות שערים, זאת בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לנאומה של ג'נט ילן מחר בג'קסון הול.

 

אתמול ננעל המסחר בירידות בהובלת סקטור הבריאות. זאת לאחר שהמועמדת הדמוקרטית לבחירות הילארי קלינטון ביקרה אתמול בחריפות את חברת מיילן, שהעלתה את מחירה של תרופת האפיפן ב-400% בתוך שנים ספורות לרמה של 600 דולר. קלינטון טענה כי מיילן, כמו גם חברות תרופות אחרות, מנצלת את התלות של החולים בתרופה שלה ולכן מעלה מחירים בצורה בלתי סבירה. בעקבות הלחץ, מיילן הודיעה היום כי היא מפחיתה את מחיר התרופה אך רק לחלק מהלקוחות. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, נזכיר, הצהירה עוד בתחילת הקמפיין כי אם תיבחר לנשיאות תפעל להפחתת מחירי התרופות.

עיני המשקיעים נשואות כעת לעבר כנס הבנקאים בג'קסון הול שנפתח היום באופן רשמי. יו"רית הפד ג'נט ילן צפויה לנאום מחר ואולי לספק רמזים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של הבנק המרכזי. המשקיעים יחפשו רמזים גם בדברי ראשי הבנקים המרכזיים של יפן, אירופה ומדינות אחרות שצפויות לבצע שינויים בקרוב במדיניות המוניטרית. בכל מקרה, לגבי ארה"ב, החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-41% להעלאת ריבית בדצמבר השנה.

היום ב-15:30 פורסמו נתוני תביעות האבטלה, שהסתכמו ב-261 אלף בשבוע שהסתיים ב-20 באוגוסט, מתחת לצפי האנליסטים בשוק שעמד על 265 אלף דורשי אבטלה.

במקביל פורסמו הזמנות המוצרים בני-קיימא בחודש יולי, שעלו בשיעור של 4.4%, מעל הצפי לעלייה של 3.3%. 

הנפט  המשיך להיסחר היום בתנודתיות. השבוע דווח כי איראן אותתה ליצואניות נפט אחרות באופ"ק כי היא עשויה לתמוך בהצעה להגבלת התפוקה במטרה לייצב את המחירים. הדיווח שפורסם ה"רויטרס" סייע לתמוך במחירי הזהב השחור. עם זאת, נתונים שהצביעו על גידול בתפוקה במספר מדינות, שימשו כמשקל נגד - לחצו על המחירים והגבירו את התנודתיות.

מניות התרופות דוגמת מיילן , פייזר , פריגו  וטבע ממשיכות לבלוט במסחר, כאמור על רקע הערותיה של קלינטון.

 

היום מדווחות על תוצאותיהן ברבעון השני דולר ג'נרל , מדטרוניק  וטיפאני .