דיווח: 20 אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית של טורקיה בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב טורקיים הפציצו אזורים מצפון למנבג', ששוחררה החודש מידי דאעש ע"י הכורדים וארגוני מורדים אחרים ■ אתמול נהרג חייל טורקי ראשון על אדמת סוריה

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

20 אזרחים נהרגו ועוד כ-50 נפצעו בתקיפה אווירית של צבא טורקיה בצפון סוריה - כך דיווח הבוקר (א') הארגון הסורי לזכויות אדם. הארגון מסר כי מטוסי קרב טורקיים הפציצו את העיירה ג'וב אל-קוס, שנשלטת בידי קואליציית המורדים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. היא מורכבת בעיקר מלוחמים כורדים ונתמכת בידי ארצות-הברית.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי אנקרה השתלטו על העיירה אל-אמרנה, שמדרום לג'ראבלוס. אתמול נהרג באזור חייל טורקי, הראשון מאז החל מבצע "מגן הפרת" בשבוע שעבר. עוד שלושה חיילים נפצעו בתקרית שבמהלכה שיגרה המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) רקטה לעבר הטנק שלהם.

המבצע של טורקיה התחיל בשבוע שעבר, ביום רביעי ועשרות טנקים טורקיים חצו את הגבול. כמה ארגוני מורדים, הנלחמים במסגרת צבא סוריה החופשי, משתתפים בלחימה שמטרתה, לפי אנקרה, היא לסלק את נוכחות דאעש מהגבול ולמנוע מהכורדים להקים יישות מדינית בצפון סוריה.

החשש של טורקיה התגבר לאחר שחרור העיר מנבג' בתחילת החודש על-ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. הקואליצייה הודיעה כי היא היעד הבא של הוא ג'ראבלוס, אולם אנקרה הבהירה כי לא תאפשר להם להתקדם לשם והתערבה במלחמת האזרחים בסוריה.