לאחר פחות מחצי שנה: מישל בן וייס, מנכ"ל ספאנטק, פורש

בן וייס ימשיך לכהן בחצי השנה הקרובה בתפקיד ■ מניית ספאנטק צנחה 17% בשבוע וחצי לאחר שיצרנית הבדים דיווחה על ירידה של 55% ברווח הרבעוני

מישל בן וייס, מנכ"ל חברת ספאנטק , פורש. היום הודיע בן וייס לחברה על כוונתו זו, והוא ימשיך לכהן בתפקיד בחצי השנה הבאה, בהתאם לחוזה העסקתו. מניית ספאנטק הגיבה להודעה בירידה של קרוב ל-5%, והשלימה צניחה של 17% בפחות משבועיים. שווי השוק של החברה הצטמק לכ-950 מיליון שקל.

בן וייס נכנס לתפקידו בחודש מארס השנה, לאחר שקודם לכן כיהן במגוון תפקידים בכירים בקבוצת שטראוס עלית, כמנכ"ל כתר פלסטיק ולאחרונה כמנכ"ל קבוצת תדיראן. עלות שכרו בספאנטק מסתכמת בכ-2.2 מיליון שקל בשנה.

בשבוע שעבר דיווחה יצרנית הבדים הלא ארוגים על תוצאות חלשות ברבעון השני. הרווח הרבעוני של ספאנטק צנח ב-55% ל-8 מיליון שקל, וירידה דו-ספרתית נרשמה גם ברווחיה הגולמיים והתפעוליים, אחרי שההכנסות נשחקו ב-9% ל-130 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה המגמה דומה, עם שחיקה של 37% ברווחים, שהצטברו ל-24 מיליון שקל - לצד ירידה של 6% בהכנסות, שעמדו על 254 מיליון שקל. המשקיעים לא נותרו אדישים להרעה בתוצאות, ומניית החברה רשמה כאמור ירידות חדות של קרוב ל-20% מאז פרסום הדוחות.

ספאנטק מחזיקה במפעלים בארץ ובארה"ב, ואת הירידה במכירות ייחסו בחברה לכמה גורמים, ובהם "ירידה זמנית בפעילות בישראל, שנבעה ממספר תקלות אשר גרמו להשהיה זמנית של חלק מתוכניות הייצור, והסטת חלק נוסף למפעל הייצור בארה"ב". נוסף על כך, החברה רשמה עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שלה ובהוצאות הנהלה וכלליות, וסבלה גם מעלייה ניכרת בהוצאות המימון שלה - שקוזזה בחלקה בירידה בהוצאות המסים.