ת"א סגרה בעליות קלות; אפריקה צנחה 5.2%; כיל טיפסה 4.5%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; ירידות שערים בוול סטריט ■ זינוק של כ-263% ברווחי קבוצת דלק ברבעון השני ■ אפריקה תכיר בהפסד של 2.4 מיליארד שקל ממכירת אפי פיתוח ■ מדריך מס על הבורסה (ואיך לקבל החזר?)

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות על רקע המגמה החיובית שחתמה את המסחר אמש בוול סטריט ולאחר החלטת הריבית של בנק ישראל. המסחר בבורסות אסיה ננעל בעליות,והבורסות באירופה נסחרות במגמה מעורבת ובוול סטריט נרשמות כעת ירידות שערים. 

 

בנק ישראל החליט כאמור לא לפעול גם החודש והותיר את ריבית ספטמבר על כנה ברמה של 0.1%. בבנק מציינים כי ההחלטה מתיישרת עם המדיניות המוניטרית, שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ולתמוך בצמיחה, תוך שמירה על היציבות הפיננסית. הוועדה המוניטרית ממשיכה להעריך שלאור סביבת האינפלציה, ההתפתחויות בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, בשער החליפין, וכן במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים, המדיניות תיוותר מרחיבה למשך זמן רב.

המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בארה"ב, אירופה ויפן חזרה למוקד העניינים לאחר שבכנס הבנקאים בג'קסון הול יור"ית הפד ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר סיפקו רמזים לגבי העלאת הריבית בהמשך השנה ואולי אף בחודש הבא. נגיד הבנק המרכזי של יפן, הרוהיקו קורודה, אמר מנגד כי יש מקום להעמיק את המדיניות המרחיבה. ומה לגבי אירופה? נגיד הבנק המרכזי האירופי בחר שלא להשתתף בכנס ולפי הערכות בשוק יבחר בפגישה הקרוב לשבת על הגדר ולהמתין להחלטת הפד.

קבוצת דלק   סיכמה היום את הרבעון השני עם זינוק של כ-263% ברווח הנקי ל-80 מיליון שקל, בהשוואה ל-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. פעילות האנרגיה של הקבוצה והגידול בביקוש לגז ממאגר תמר תרמו לשורת הרווח של הקבוצה 85 מיליון שקל.

קבוצת אפריקה ישראל  דיווחה היום על הפסד נקי של 163 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, לעומת 178 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של הקבוצה גדלו ל-1.7 מיליארד שקל, לעומת 1.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אפריקה תכיר ברבעון השלישי בהפסד של 2.4 מיליארד שקל ממכירת אפי פיתוח.

קופיקס   רשמה ברבעון השני עלייה של כ-120% בהכנסות ל-57.7 מיליון שקל. הרווח הגולמי קפץ לכ-13 מיליון שקל ברבעון השני. הקבוצה עברה לרווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה רווח נקי של כ-1.25 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מניות הפארמה וביניהן טבע  ומיילן  המשיכו לרכז עניין. מיילן הודיעה אתמול כי השיקה גרסה גנרית לתרופת האפיפן ומחירה יעמוד על-300 דולר. האפיפן עמדה בימים האחרונים במרכז הסערה לאחר שמספר פוליטיקאים בארה"ב במרכזם הילארי קלינטון, ביקרו בחריפות את ההחלטה של חברת התרופות להעלות את מחיר התרופה לכ-600 דולר. מניית מיילן השלימה צניחה שבועית של כ-13% והירידה פגעה גם בטבע, שמחזיקה כ-5% ממניות מיילן.

שותות ישירות מהארנקים שלנו: זינוק ברווחי טמפו ויפאורה


דוחות גרועים לרשת גולף  - הרשת רשמה הפסד רבעוני של 30 מיליון שקל והפרשות של קרוב ל-40 מיליון שקל בשל גריעת מוניטין של חנויות מותגי טופשופ וחנות האופנה המקוונת עדיקה.

מסתמן כי המדינה תשלם לבזק  פיצויים בהיקף של 6 מיליון שקל בגין ציוד תקשורת שהושאר בהתנתקות מרצועת עזה ומצפון השומרון - כך עולה מהסכם הפשרה המוצע בהליך הגישור המתנהל בין הצדדים. ההסכם תלוי עדיין באישור החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, אך נראה כי בזק מוכנה לקבלו, למרות שמדובר בסכום הנמוך בכ-90% מהיקף הכספי של התביעה שהגישה. (לסיפור המלא)

ענקיות הדשנים והאשלג פוטאש ואגריום הודיעו היום כי הן מנהלות מגעים בדרך למיזוג, שלפי דיווחים באתרים זרים, יושלם כבר בשבוע הבא. כתוצאה מהדיווח, מניית כיל , שכ-14% ממנה נמצאים בבעלות פוטאש, טיפסה.