תהיה עסקה? אמדוקס במגעים מתקדמים לרכישת פונטיס מרעננה

החברות מנהלות מגעים מזה יותר משנה ומתקשות לסכם על מחיר ■ בפונטיס הושקעו במשך השנים כ-70 מיליון דולר

אלי גלמן / צלם: נתן דביר
אלי גלמן / צלם: נתן דביר

חברת אמדוקס , אותה מנהל אלי גלמן, מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת חברת פונטיס מרעננה. המגעים בין הצדדים מתנהלים כבר יותר משנה ועדיין לא הגיעו למיצוי, ככל הנראה על רקע מחלוקות בין הצדדים בנוגע למחיר העסקה, שעשויה בסופו של דבר לעמוד על 80-90 מיליון דולר. באמדוקס בחרו שלא להגיב.

פונטיס מפתחת מוצרים המיועדים לספק המלצות ללקוחות בתחומי התעניינותם בזמן אמת, כלומר תוך כדי גלישה באינטרנט במחשב שולחני או במכשיר נייד. המערכת שפיתחה פונטיס מיועדת להדק למעשה את הקשר בין החברה או העסק שעושה בה שימוש ללקוחותיו. לפי החברה, לפרסומים באמצעות המערכת שלה נחשפו יותר מ-600 מיליון גולשים בעולם. בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות תקשורת גדולות כגון וודאפון וטלפוניקה.

אמדוקס השקיעה בעבר בפונטיס, בה מועסקים כ-200 עובדים, ביחד עם קרנות הון סיכון אחרות ביניהן סקויה קפיטל, NVP, אקסל ואוורגרין. בסך הכל הושקעו בחברה מאז הקמתה ב-2003 על ידי מייקל קרביס (היום סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה) כ-70 מיליון דולר. את החברה מוביל היום אודי זיו.

אמדוקס מספקת פתרונות בילינג ו-IT לחברות תקשורת ומדיה בעיקר, כך שהמערכת של פונטיס יכולה להתאים לה ולשמש כמוצר משלים לחלק מהפתרונות שהיא מציעה. החברה רשמה ברבעון האחרון הכנסות של כ-930 מיליון דולר, עלייה של 2.4% ביחס לרבעון המקביל. התחזית שלה לרבעון הנוכחי (הרביעי שלה) היא להכנסות בטווח של 920-960 מיליון דולר - כלומר בין ירידה של 1% לעלייה של 3% ביחס לרבעון השלישי, בעוד שתחזית האנליסטים היא ל-950 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים הכנסות אמדוקס הגיעו לכ-2.8 מיליארד דולר.

הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) ירד ברבעון ב-2.5% ביחס לרבעון המקביל, לכ-106 מיליון דולר, וב-11.7% ביחס לתקופה המקבילה בשלושת הרבעונים, לכ-314 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח הנקי דווקא עלה ב-3.3% ו-2.1% ברבעון ובשלושת הרבעונים, בהתאמה, ל-136 מיליון דולר ו-408 מיליון דולר.

אמדוקס רשמה ברבעון תזרים מזומנים חופשי של 117 מיליון דולר, והיא רכשה מניות של עצמה ב-123 מיליון דולר.