חברת הפינטק הישראלית Behalf גייסה 27 מיליון דולר

החברה מאפשרת לעסקים קטנים לצמוח בעזרת מימון שמאפשר להם לשלם לספקים ■ BIGABID השלימה סבב גיוס ראשון של 2 מיליון דולר 

סטארט אפ  הון סיכון הייטק כבלים בינארי /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק כבלים בינארי / צלם: thinkstock

חברת הפינטק הישראלית Behalf גייסה 27 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן ויולה צמיחה והשתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה - סקויה, ספארק, MissionOG ווינטג'. לפי נתוני IVC, מאז הקמתה בשנת 2011 גייסה החברה 161 מיליון דולר - סכום שכולל את הסבב הנוכחי.

חברת Behalf הוקמה על ידי בנג'י פיירברג (המנכ"ל) ושי פיירברג. היא מאפשרת לעסקים קטנים לצמוח בעזרת מימון שמאפשר להם לשלם לספקים. בנג'י פיירברג אמר בעבר ל"גלובס" כי "אנחנו מממנים עסקאות עד 25 אלף דולר עבור מלאי, שירותים וציוד, והלקוח שלנו, בעל העסק, בוחר את לוח הזמנים הנוח לו להחזר המימון - עד 120 יום, בתשלום יחיד או בפריסת תשלומים ובריביות נמוכות הדומות לריביות כרטיס אשראי". הוא הוסיף כי "התהליך שלנו הוא אחד הקצרים והזולים בשוק המימון האינטרנטי, הודות למודל המבוסס על מקורות מידע רבים ולא מסורתיים, כגון רשתות חברתיות ומקורות מידע הנגישים בחינם ברשת".

החברה מסרה כי תעשה שימוש בגיוס על מנת להאיץ את קצב הצמיחה, בדגש על השוק בארה"ב. החברה טוענת כי מאז שהחלה לפעול היא הצליחה להכפיל - כל חצי שנה - את מחזור ההכנסות.

Behalf

שנת הקמה: 2011

מייסדים: בנג'י (המנכ"ל) ושי פיירברג

תחום פעילות: מימון לעסקים קטנים

גיוסי הון: 161 מיליון דולר

משקיעים: ויולה סקויה, ספארק, MissionOG ווינטג'

מקור: IVC-Online

BIGABID גייסה 2 מיליון דולר

גיוס נוסף של חברה ישראלית, קטן הרבה יותר, הוא של חברת הסטארט-אפ BIGABID, שהודיעה היום על סבב גיוס ראשון של 2 מיליון דולר. החברה, בניהולו של עידו רז, הוקמה לפני כשנה על ידי חבורת יזמים, ומתמחה בתחום ה-AD TECH (פרסום בדיגיטל). הכספים גויסו מקרן נפתלי וממספר אנג'לים, ביניהם גור שומרון.

BIGABID פיתחה טכנולוגיה שיודעת לעשות אופטימיזציה בזמן אמת של אופן השימוש של המשתמש באפליקציות השונות, לנטר ולנתח את המידע באמצעות בינה מלאכותית. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מתיימרת לייתר את הצורך של הלקוח להסתמך על קנייני המדיה והאנליסטים בניתוחי המידע ומאפשרת למנהלי האפליקציות לייעל את תהליך קבלת החלטות בכל הקשור לקידום האפליקציה ובהתאמתה לקהל היעד.

עידו רז, מייסד ושותף החברה: "הטכנולוגיה שלנו פותחה אחרי מחקר והבנה מעמיקה של שוק ה-Media Buying, ייצרנו טכנולוגיה מבוססת אלגוריתם מתקדם שיודעת בסופו של תהליך להבין וללמוד את הרגלי השימוש של המשתמשים עם רמת המעורבות (Engagement) הגדולה ביותר ולקבל החלטות על בסיס אותו המידע".

החברה הוקמה לפני כשנה על ידי עידו רז, גיא טיטונוביץ, עמית אטיאס, אסף בוטובסקי וירון נהרי.
משרדי החברה נמצאים בתל אביב, החברה מונה כיום 11 עובדים.